Foto: Wikipedia
Lucrările de construire a autostrăzii Pitești-Sibiu ar urma să înceapă anul viitor, urmând ca întreaga autostradă să fie terminată în 2021, cu o etapă intermediară în 2019, an în care vor fi încheiate tronsoanele de capăt, potrivit unor discuții purtate marți de către prefectul de Argeș, Cristian Soare, cu șefii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), informează News.ro.
"Directorul general (al CNADNR - n.r.) Cătălin Homor m-a asigurat ca aceasta este o prioritate pentru Guvern şi Ministerul Transporturilor, urmând ca până la sfârşitul anului să fie finalizat studiul de fezabilitate, în totalitate. Construcţia ar urma să înceapă la anul, iar cele două tronsoane de capăt, Piteşti - Curtea de Argeş şi Sibiu - Câineni, ar urma să fie finalizate până în 2019, iar celelalte până în 2021", a anunţat prefectul de Argeş, Cristian Soare.
Proiectul se află în stadiul selecţiei alternativelor de traseu. "Varianta optimă de traseu va rezulta în urma analizei multicriteriale, în baza criteriilor aplicate variantelor studiate, respectiv criterii tehnice, de mediu, socio-economice şi financiare", potrivit CNADNR.
Conform aceleiaşi surse, studiul de fezabilitate va fi finalizat, conform programului, până în 15 decembrie 2016, apoi urmând să înceapă proiectarea şi execuţia lucrărilor.
Cât de realistă este ideea deschiderii autostrăzii, chiar și parțial, în 2019? Dacă studiul de fezabilitate va fi făcut până la finele acestui an, proiectul tehnic al autostrăzii va necesita cel puțin un an dacă va fi realizat la un nivel calitativ superior. Aceasta cu atât mai mult cu cât oficialii CNADNR au promis că de acum încolo vor prelua proiectarea lucrărilor scoase la licitație. Aceastqa în condițiile în care companiei de stat îi lipsește experiența în acest domeniu și inginerii specializați în proiectare, geologii, specialiștii în mediu, etc. Aceasta înseamnă că licitația pentru construirea autostrăzii va putea fi organizată de abia în 2018. Obținerea avizelor necesare, efectuarea exproprierilor, semnarea acordului de finanțare cu CE-Comisia Europeană vor amâna demararea lucrărilor cu alte luni. Nu în ultimul rând, chiar dacă nu este vorba de porțiunea de munte a autostrăzii, cea mai dificilă, vor exista lucrări importante de artă, precum podețe, viaducte care vor temporiza ritmul lucrărilor.
Promisiunile pe tema realizării autostrăzii Sibiu Pitești nu sunt însă noi. În 2010 fostul premier Emil Boc promitea realizarea autostrăzii în concesiune, iar în 2014 fostul prim-ministru, Victor Ponta, afirma că lucrările la autostradă vor începe din cele două capete ale acesteia în 2015.