Actualizare 15:10: „Am adoptat conform legii privatizării hotărârea de guvern pentru aprobarea elementelor principale ale contractului de vânzare-cumpărare de acțiuni între statul român prin ministerul Transporturilor și societatea comercială Grup Feroviar Român. Această hotărâre de guvern se face în continuarea procedurilor care urmează a se finaliza în termen de 60 de zile de la data emiterii acestei hotărâri de guvern”
Premierul a spus că guvernul pe care îl conduce a pus în aplicare angajamentul luat de miniștrii responsabili din guvernarea trecută și de președinte în fața FMI și a Comisiei Europene.
„Am obținut anul trecut avizul, conform legii Consiliului Suprem de Apărare a Țării, am obținut avizul preliminar și această hotărâre de guvern o vom transmite în baza opiniei Ministerului Justiției către CSAT pentru avizare. Dacă sunt lucruri de natură să afecteze grav procesul de privatizare, CSAT, la care participă și e condus de către președinte, este instituția publică în care elemente pe care nu le cunoaștem pot fi ridicate, dacă nu, noi mergem mai departea cu privatizarea”, a adăugat Victor Ponta.
Victor Ponta a afirmat că nu a vorbit cu Traian Băsescu despre aprobarea acestui proiect de hotărâre și că, dacă până în data de 23 septembrie nu se semnează contractul, atunci această privatizare este anulată.
Actualizare 14:48: Guvernul a aprobat proiectul de privatizare a CFR Marfă.
„Aprobăm hotărârea de guvern, CFR Marfă, că văd că nu poate să doarmă adversarul nostru politic”, a declarat astăzi premierul Victor Ponta, în ședința de Guvern.
Ultimul minister care ar fi trebuit să dea avizul pentru privatizare este cel al Justiției, însă la acest minister a fost trimisă o copie și nu originalul așa cum ar fi trebuit, lucru recunoscut și de Cristian Ghibu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Premierul a susținut că Ministerul Justiției a dat avizul pe copia proiectului transmisă la sediul instituției.
„Eu o să propun Guvernului, sigur că îmi asum răspunderea, n-am fugit niciodată de răspundere. Aprobăm hotărârea de Guvern, o trimitem la CSAT spre aviz, că, dacă președintele știe ceva ce noi nu știm, nu trebuie să ne lase să greșim”, a adăugat Victor Ponta.
Potrivit unui comunicat remis Digi24, Ministerul Justiției a transmis că, în prezent, la acest minister nu se află înregistrat niciun proiect de hotărâre de Guvern în original, așa cum cere procedura, pentru a fi avizat.
În același timp, mai trebui și avizul Consiliului Concurenței, care ar urma să stabilească dacă prin cumpărarea CFR Marfă de către GFR, acesta din urmă nu urmează să dețină monopolul în domeniul transportului feroviar de marfă.
Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a declarat la Digi24 că a fost semnat acordul de principiu din partea instituției pe care o reprezintă pentru privatizarea companiei de stat, însă, el a nuanțat că acel aviz prin care se decide sau nu că există concentrare economică în ceea ce privește achiziționarea CFR Marfă de către GFR va fi dat abia după ce va fi semnat contractul de privatizare.
Tot astăzi o delegație a Fondului Monetar Internațional discută la Ministerul Transporturilor detaliile privatizării CFR Marfă.
Ce s-a discutat în CSAT despre privatizarea CFR Marfă
În cadrul ședinței Consiliului din 27 septembrie anul trecut, „membrii CSAT au fost informaţi cu privire la proiectul de hotărâre a Guvernului României pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă S.A.”, modalitatea concretă şi procedura de privatizare fiind în responsabilitatea Ministerului Transportului şi Infrastructurii şi a Guvernului României”, conform comunicatului CSAT.
În urmă cu un an, în ședința din 26 septembrie 2011, „membrii CSAT au avizat proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă” S.A. şi a mandatului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru privatizarea a peste 50% din acţiunile companiei, cu obligaţia respectării de către companie a nevoilor de transport în situaţii de urgenţă, precum şi a celor care derivă din angajamentele României în cadrul NATO şi în cadrul acordurilor cu Statele Unite ale Americii”.