Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anunțat joi seara, după negocieri care au durat șapte ore, că GFR este câștigătorul licitației pentru privatizarea CFR Marfă. Oferta financiară a companiei GFR este de aproape 202 milioane de euro, mai mult decât ținta pe care o stabilise guvernul. GFR ceruse plata în rate a sumei, dar ministerul a refuzat, iar compania a acceptat în cele din urmă să plătească integral.
Mai exact, suma pe care GFR o va plăti pentru 51% din acțiunile la CFR Marfă este de 904.980.000 de lei. În afară de această sumă, GFR se angajează să facă și investiții în următoarea perioadă de 900 de milioane de lei și pe termen mediu de 1,5 milioane de euro, a spus ministrul Transporturilor.
Dovada că GFR are banii pentru CFR Marfă va trebui făcută la maxim două luni de la semnarea contractului. Acesta ar putea fi semnat chiar săptămâna viitoare, a estimat Relu Fenechiu.
Pe de altă parte, el a admis că „există o discuție privind concentrarea economică” pe care o va avea GFR după achiziționarea CFR Marfă, dar asupra acestui aspect se va pronunța Consiliul Concurenței. Ministrul a evitat să spună ce se va întâmpla dacă se va constata că GFR deține o poziție de monopol pe piață.
Ministrul Transporturilor a mai precizat că 1.000 de oameni de la CFR Marfă vor beneficia de ordonanța privind salariile compensatorii. Contractul colectiv de muncă expiră anul viitor în aprilie. „Vom găsi soluții ca oamenii să nu fie dați afară”, a dat asigurări Relu Fenechiu.
___________________________
Inițial, ministrul a anunțat joi că este în negocieri cu GFR, singura companie rămasă în cursă pentru privatizarea CFR Marfă, întrucât compania condusă de Gruia Stoica pune condiții în oferta financiară. „Atât timp cât se va renunța la condiții, vom merge mai departe”, a spus Relu Fenechiu, precizând că în caz contrar compania va fi descalificată.
Ministrul Transporturilor a precizat că, din punct de vedere tehnic, GFR se califică, oferta companiei fiind „cocrectă”. În ceea ce privește oferta financiară, aceasta este superioară țintei stabilite de guvern - 180 de milioane de euro - însă este însoțită de niște condiții pentru care în prezent se poartă negocieri.
Anunțul a fost făcut de ministrul Relu Fenechiu cu aproape două ore întârziere față de ora la care era așteptat nu atât numele companiei câștigătoare, cât mai ales suma pentru care se vinde CFR Marfă.
Ministrul a venit în fața ziariștilor care îl așteptau de două ore să facă aceste precizări într-o declarație de presă, dar a refuzat să spună despre ce fel de condiții este vorba.
Citiți și: Grupul Feroviar Român a prosperat pe spatele CFR Marfă, companie pe care vrea să o cumpere