”Consiliul Concurenței a autorizat concentrarea economică prin care Tymbark — MWS Sp. Z o.o. Sp. K. preia Rio Bucovina SRL (...) Autoritatea de concurență a evaluat operațiunea de concentrare economică din punct de vedere al compatibilității acesteia cu un mediu concurențial normal, în conformitate cu Regulamentul privind concentrările economice. Ca urmare a analizei, Consiliul Concurenței a constatat că această operațiune nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața românească sau pe o parte substanțială a acesteia, în special prin crearea sau consolidarea unei poziții dominante”, a comunicat marți Consiliul Concurenței într-un comunicat remis presei, potrivit Agerpres.
În luna august a anului trecut, grupul polonez Maspex Wadowice anunța că are în plan achiziționarea companiei Rio Bucovina, iar în acest sens a parafat un contract condițional, intrarea în vigoare a acestui document depinzând de obținerea aprobării Consiliului Concurenței din România, precum și de efectuarea cu succes a acțiunii de due diligence.
Tranzacția include, printre altele, achiziționarea celor trei facilități de producție ale societății Rio Bucovina, localizate în Vatra Dornei, Timișoara și Giurgiu, dar și a brandului 'Bucovina'.
Grupul Maspex este un cunoscut producător de produse instant, de sucuri, nectaruri și băuturi răcoritoare, de paste făinoase, biscuiți sărați și covrigei. Grupul a intrat pe piața românească în anul 1996 și, în prezent, este unul dintre cei mai mari investitori polonezi în România. Printre cele mai importante branduri deținute de Maspex în România sunt: Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta și Salatini.
Achiziția va reprezenta cea de-a 18-a preluare a Grupului Maspex Wadowice și cea de-a patra treia pe piața românească. În anul 2007, Tymbark Maspex România, parte a Grupului Maspex Wadowice, a achiziționat brandul Arnos, iar în anul 2013 brandurile Salatini și Capollini, cele mai vechi mărci comerciale de pe segmentul biscuiți sărați și covrigei.
Rio Bucovina deținea, anul trecut, o cotă de aproape 10% din piața românească a apelor îmbuteliate, conform datelor AC Nielsen, aferente perioadei aprilie — mai 2015.