Şefii de la Transporturi se pregătesc pentru un nou eşec al autostrăzii Comarnic- Braşov. Au inclus proiectul de construcţie a celor 54 de kilometri de şosea montană în Programul Operaţional Infrastructură Mare, trasmis Comisiei Europene.
„Este doar o soluţie de rezervă. Sunt puţine sectoare în România unde cu taxă chiar poţi să recuperezi investiţia. Şi intre aceste puţine segmente primul este Comarnic-Braşov.”, spune premierul Victor Ponta.
„Trebuie să avem în vedere şi dificultăţile care sunt acum pe piaţa financiară”, spune și Marcel Boloş, director general al Autorității de Management POS-T.
Ca să treacă pe finanţare de la Bruxelles, este însă, nevoie de acordul Comisiei Europene.
„Într-o lună de zile, estimez eu, o lună şi ceva, să vină comentariile din partea Comisiei Europene”, spune Eugen Teodorovici, ministrul Fondurilor Europene.
La începutul anului, premierul Victor Ponta şi fostul ministru al Transporturilor Dan Şova anunţau că investiţia va fi de 1,8 miliarde de euro şi va fi realizată de un consorţiu format din trei firme. Contractul nu a fost însă semnat nici până acum.
Dacă va fi construită pe bani europeni, lucrările la autostradă ar putea începe din primăvara anului viitor şi ar dura patru ani.
Termene au fost fixate şi pentru celelalte autostrăzi. Potrivit documentului trimis la Bruxelles, construcţia drumului rapid dintre Sibiu şi Piteşti va începe în 2017. Tot atunci ar demara şi asfaltarea şoselei dintre Sibiu şi Braşov şi mai departe spre Bacău, dar şi dintre Ploieşti şi Comarnic. Greu de crezut că oficialii europeni vor accepta toate aceste proiecte, ţinând cont de valoarea lor - peste 6 miliarde de euro. Cu două miliarde peste banii puşi deoparte pentru România de către UE.
„Să fim serioşi. Ţara asta nu a trăim numai din fonduri europene. Avem si noi bugetul nostru. Vom trăi din banii noștri”, spune însă Ioan Rus, ministrul Transporturilor.
An de an, însă, bugetul Companiei de Autostrăzi abia dacă ajunge la un miliard şi jumătate de euro.