În condiţiile în care programul Rabla încă nu este operaţional, piaţa auto s-a mişcat destul de bine fără niciun voucher de la stat. S-au vândut peste 23 de mii de maşini noi şi cei de la Ford au ajuns să fie pe locul doi în top. E drept că niciuna dintre maşinile cumpărate de la Ford nu sunt fabricate în România, ceea ce înseamnă că avansul Ford nu face decât să încarce importurile. Şoferii români au cumpărat aproape două mii de modele Fiesta, Focus şi Transit, iar creşterea pe companie a fost de 23 la sută. Vânzările în creştere se datorează firmelor, în special IMM urilor care au cumpărat atât autoutilitare, cât şi autoturisme. Doar 11 la sută dintre vânzări au fost puse în contul persoanelor fizice.
Că piaţa auto resimte perfect relansarea economică nu este însă o concluzie valabilă doar pentru România, ci la nivel mondial iar cel mai bun exemplu în acest sens stă faptul că Volkswagen, constructorul implicat în cel mai mare scandal de poluare, a reuşit să redevină lider mondial după ce a vândut cu aproape trei la sută mai multe maşini decât la începutul anului trecut.
Vânzările bune sunt semn că şoferii au uitat rapid de softul care păcăleşte testele privind noxele poluante sau cel puţin au sperat că a fost scos de pe maşini.
Aşa se poate explica faptul că Volkswagen a vândut 2.5 milioane de maşini în doar trei luni, cu mai puţin de cinci sute de mii de modele peste cei de la Toyota, eternul rival pentru titlul de lider auto la nivel mondial. E drept că Toyota a avut probleme cu producţia din cauza cutremurelor din Japonia, dar, dincolo de asta, constructorul auto nipon are probleme de imagine după ce a rechemat în service milioane de maşini pentru probleme cu centura de siguranţă, comutatorul geamurilor electrice care risca să ia foc sau airbagurile care mai tare ar fi rănit şoferii şi pasagerii în caz de accident decât să îi apare. Şi Volkswagen a avut probleme cu aibagurile livrate de Takata, dar numărul maşinilor afectate a fost mai mic decât la Toyota.