Philip Morris International ocupă locul 2 pe piața de FMCG din România, cu un impact total estimat de 4,4 miliarde RON în 2020
România a consumat mai multe produse de larg consum decât media europeană (plus 6%), potrivit datelor Retail Audit NielsenIQ pentru anul 2021. Per total, retailul de FMCG a crescut în România cu 7,5% în valoare față de anul anterior, țara noastră a avansat mai rapid decât media europeană. Cu o cifră de afaceri de 3,43 miliarde RON în 2020, Philip Morris International (PMI) este al doilea cel mai mare jucător de pe piața bunurilor de larg consum (FMCG) din România.
În plus, PMI, prin cele două entități prin care operează în România (Philip Morris Trading SRL și Philip Morris România SRL) este unul dintre cei mai importanți contribuabili la bugetul de stat. Sumele virate la buget de această companie reprezintă echivalentul a 1,7% din încasările fiscale totale ale guvernului și 13% din veniturile bugetare din accizele pe tutun în 2020. Cifrele apar în studiul „Impactul economic al Philip Morris International în România – Contribuția Philip Morris la crearea de valoare și dezvoltarea durabilă în România” publicat de Strategic Thinking Group și Philip Morris International. Studiul a analizat evoluția principalilor indicatori aferenți activității companiei la nivelul perioadei 2016-2020.
„Impactul activității economice desfășurate de PMI în România este remarcabil. Dacă ne raportăm doar la anul 2020, impactul economic total al companiei este estimat la 4,4 miliarde RON. Aceasta face ca PMI să fie al doilea cel mai mare jucător de pe piața FMCG din România. Investițiile de aproape 500 de milioane USD realizate în perioada 2017-2021 au făcut posibile aceste rezultate. Pe parcursul acestor ani, am transformat fabrica din Otopeni într-o unitate de producție de ultimă generației pentru consumabilele pentru IQOS și alte produse fără fum. Astăzi, peste 90% din producția fabricii PMI din Otopeni este exportată în peste 50 de țări de pe cinci continente.” a declarat Daniel Cuevas, Managing Director, Philip Morris România.
Impactul total estimat generat de companie, adică, 4,4 miliarde RON, ar echivala cu suma necesară pentru dezvoltarea rețelei de metrou în București și Cluj-Napoca, estimată la 600 milioane EUR, după cum declara Dragoș Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România, în comunicatul de presă.
Și la nivelul plăților de accize și TVA efectuate de PMI s-au înregistrat creșteri, ceea ce a oferit un sprijin și mai mare pentru bugetul de stat în ultimii doi ani. Vânzările de produse PMI în România au generat accize în valoare de 1,9 miliarde RON și TVA în cuantum de 0,6 miliarde RON și contribuie la generarea de beneficii financiare de-a lungul întregului lanț valoric. În 2020, marja de retail obținută din vânzarea produselor Philip Morris a fost estimată la 604 milioane RON.
În perioada 2016-2021, numărul angajaților PMI în România a crescut de la 858 la 1.178. Rata anuală de creștere este de 7%, cu o evoluție inversă față de declinul anual de 1% înregistrat de sectorul industrial în țara noastră. În plus, efectele indirecte și induse sunt mult mai mari, iar compania generează un total estimat de 2.945 de locuri de muncă în 2020. Asta înseamnă că aproape jumătate dintre angajații din industria tutunului din România lucrează pentru această companie.
PMI are o contribuție semnificativă și la nivel local, unde plătește salarii medii de 1,7 ori mai mare decât salariul mediu brut pe economie. Mai exact, femeile câștigă cu 13% mai mult decât bărbații, invers față de situația la nivel național, în care femeile au salarii cu 2% mai mici decât bărbații. De asemenea, o parte importantă din angajații companiei sunt tineri, 19% dintre aceștia au 30 de ani sau chiar mai puțin, raportat la media națională de 15%.
„Strategic Thinking Group a putut realiza un studiu amplu deoarece a avut numeroase repere de analiză. Philip Morris International este o poveste de succes în România nu doar ca urmare a impactului anual în economia românească de aproape 1 miliard de euro. Ceea ce contează în primul rând este că vorbim despre o investiție pe termen lung în România care îndeplinește criteriile esențiale ale unui pilon stabil și solid al economiei: dezvoltă facilități puternice de producție, construiește platforme inovatoare cu cele mai noi tehnologii în țara noastră, contribuie la exporturi, colectează și plătește un volum mare de taxe care se transformă în bunuri publice pentru România, este un bun angajator care plătește salarii peste medie, are o productivitate crescută și este preocupat de impactul activităților sale asupra mediului.”, a declarat Remus Ștefureac, președinte Strategic Thinking Group.
Investițiile menționate de Daniel Cuevas, Managing Director, Philip Morris România, au contribuit la aceste rezultate. Din 2017, 500 de milioane de dolari au fost investiți în fabrica din Otopeni și dezvoltarea produselor fără fum. Din această sumă, aproape 100 de milioane de dolari au fost investiți în 2021. În perioada 2022-2023, PMI va mai investi peste 100 de milioane de dolari și va continua să dezvolte capacitățile de producție a consumabilelor pentru produsele fără fum pentru piața internă și externă, cât și pentru a avea un impact cât mai redus asupra mediului – obiectivul final este ca fabrica să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2024.
Viziunea PMI este de a construi un viitor fără fum și de a înlocui țigările cu produse cu risc redus care – deși nu sunt lipsite de riscuri – sunt o alegere mult mai bună decât continuarea fumatului. Fabrica Philip Morris România din Otopeni se află în centrul strategiei care stă la baza acestei viziuni, alături de alte șapte fabrici din lume care produc consumabile pentru IQOS. Dintre acestea, doar trei sunt situate în Uniunea Europeană (România, Grecia și Italia).
- Etichete:
- philip morris international
- impact economic
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News