Parfumul de acum o sută de ani, aflat încă în topul preferinţelor

Data publicării:
parfum

800 de milioane de dolari pe an dau producătorii de parfum pe reclame care nu funcţionează. Consultanţii de la A.T. Kearney îi avertizează să renunţe la tacticile învechite de promovare sau se vor trezi cu marje ruşinoase de profit. Clienţii ignoră reclamele la parfumuri de la televizor, sunt deranjaţi de vânzătoarele care le dau să miroasă ultimele lansări şi aruncă la gunoi mostrele oferite bonus.

Niciuna din tactici nu funcţionează fiindcă promovează produsul standard către clientul standard, pe când gusturile oamenilor în materie de parfumuri sunt cât se poate de personale.

În locul marketingului în masă, spun consultanţii, ar trebui să apară abordări croite pe nevoile şi preferinţele fiecăruia. Companiile ar trebui să afle întâi în ce plajă se învârt gusturile fiecărui client şi abia apoi să-i propună diverse variante. Însă când bugetul producătorilor e concentrat pe reclame şi mostre, efectul e că oamenii sunt bombardaţi cu informaţii, pentru ei, irelevante.

Aşa se face că dacă anul trecut au fost lansate o sută de mărci noi de parfum, clasamentul celor mai vândute a rămas acelaşi: Chanel no5, lansat la începutul secolului trecut, alte două parfumuri tot de la Chanel şi Light Blue de la Dolce & Gabbana. Acestea patru sunt în top 5 de jumătate de deceniu în ciuda miliardelor cheltuite de atunci pe promovarea noilor produse.

La 40% dintre achiziţiile de parfumuri clienţii cumpără produse pe care le-au mai avut în trecut cel puţin o dată. Astfel parfumurile cu prestigiu aduc în fiecare an încasări de 4 miliarde de dolari numai în Statele Unite. Iar gradul de loializare e mult prea mare pentru a fi spart cu mijloace de promovare în masă.

Publicitatea la televizor, de departe cea mai scumpă unealtă de marketing, convinge doar pe 6% dintre cumpărători să încerce un produs.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Îmbrăcată într-o fustă cât o palmă, Ștefania i-a stârnit la comentarii pe fanii ei: "Ce vă dezbrăcați, frate...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...