De câțiva ani deja, Huawei lucrează la consolidarea brandului personal drept unul dintre cele mai mari din industrie, în domeniul telefoanelor mobile. Chiar dacă în acest an a avut câteva probleme, din cauza faptului că SUA a trecut compania chineză pe lista neagră, interzicând companiilor americane să colaboreze cu ea, Huawei continuă să aibă succes. Exemplu? În ciuda faptului că Huawei Mate 30 a fost lansat fără serviciile Google instalate, acest telefon, unul dintre cele mai bune dispozitive Android, a fost vândut în 7 milioane de exemplare în doar două luni, un număr care a depășit cu 75% vânzările predecesorului său, anul trecut, în același interval de timp.
Huawei a vândut, așadar, 7 milioane de unități din telefonul vârf de gamă Huawei Mate 30 și Huawei Mate 30 Pro, lucru surprinzător, dat fiind faptul că aceste terminale nu beneficiază de serviciile Google. Totuși, chinezii au lăsat un backdoor prin care aplicațiile Google pot fi, în continuare, instalate pe modelele Mate 30.
Creșterea este de 75%, raportată la vânzările Mate ale anului precedent, ceea ce surprpinde, deși Huawei nu dezvăluie în ce țări sau pe ce continente s-au produs vânzările respective. Putem intui, însă, că cele mai mari vânzări au avut loc chiar la Huawei acasă, în China, unde utilizatorii au preferat marca locală și ca un simbol de susținere față de războiul comercial cu SUA. În plus, chinezii sunt mai puțin afectați de lipsa aplicațiilor Google, dat fiind că în China există aplicații „oglindă” ale oricăror alte aplicații din Occident.
Huawei - oferte eMAG
În orice caz, faptul că în această perioadă vânzările sunt mai bune decât cele de anul trecut, când telefoanele Huawei aveau încă toate aplicațiile Google, la fel ca orice alt telefon Android, este un succes al companiei chineze, care și-a propus să devină numărul 1 în domeniu, surclasând liderul actual Samsung.
Huawei este cel mai mare furnizor mondial de echipamente de telecomunicații și al doilea mare producător de smartphone-uri (a detronat Apple), cu venituri de peste 100 de miliarde de dolari anul trecut. Spre deosebire de alte mari companii de tehnologie din China, o mare parte din afacerile sale au fost destinate străinătății și este lider de piață în multe țări din Europa, Asia și Africa.
Compania Huawei a fost înființată în 1987 de către fostul ofițer militar Ren Zhengfei. A rămas în proprietate privată și se descrie ca fiind deținută de angajați, deși structura sa de proprietate este secretă. Are sediul central în centrul tehnologic din Shenzen și are peste 200.000 de angajați.
Huawei - oferte emag.ro
Ren Zhengfei s-a născut pe 25 octombrie 1944 în provincia Guizhou din China. În 1960 el s-a înscris la Universitatea Chongqing, apoi s-a alăturat institutului de cercetare al armatei, unde a lucrat ca inginer în unitatea de cercetare tehnologică.
În acest timp, el a fost responsabil de o serie de dezvoltări tehnologice, motiv pentru care a fost delegat de institut să participe la Conferinţa Ştiinţifică Naţională din 1978. Patru ani mai târziu, Ren s-a retras din armată ca urmare a unei disponibilizări masive de personal, care a afectat circa 500.000 de angajaţi.
În 1983, antreprenorul s-a mutat în Shenzhen şi s-a implicat în afacerile cu electronice. În 1987, a fondat compania Huawei Technologies, cu o investiţie de 21.000 de yuani (circa 5.000 de dolari la valoarea de atunci a banilor). Iniţial, compania vindea piese de schimb pentru telefoane, importate din Hong Kong
Compania Huawei a avut succes pentru că a fost un pionier în furnizarea de echipamente de telecomunicații într-un moment în care China cheltuia foarte mult pentru modernizarea rețelelor, importând o mare parte din echipamentul său. Huawei a început să concureze la nivel internațional în anii 90 și era cunoscută pentru prețurile sale scăzute cu care concura.