Oraşele turistice, încasări mari la buget

Sibiul a avut numai de câştigat de pe urma statului de Capitală Culturală Europeană pe care l-a avut acum nouă ani. Numărul turiştilor a crescut an de an.
Claudiu Frăţilă, manager hotel: „A avut o tendință de creștere și turismul de weekend. Sibiul de asemenea a atins o creștere și la nivelul turismului de evenimente, turismul de conferințe, pe 2015.”
Numai anul trecut, numărul oaspeţilor a fost egal cu un sfert din populaţia oraşului. Cei mai mulţi vin din Germania, Spania şi Franţa.
Mirela Gligore, purtător de cuvânt Primăria Sibiu: „În 2013 au fost 28.000 de turiști care au intrat într-unul dintre centrele noastre de informare turistică, apoi, în 2014, numărul acestora a crescut, iar în 2015, iată, a ajuns la 41.000.”
***
„Românii își respectă istoria, iar Sibiul este un loc foarte frumos.”
***
„Mi-a plăcut când am urcat în vârful turnului. În timp ce urcam, băteau clopotele și a fost extraordinar. Iar priveliștea e foarte frumoasă.”
Hotelierii din Sibiu au câştigat 73 de milioane de lei anul trecut. 1% din încasările lor au ajuns în bugetul local.
Şi la Braşov turiştii au făcut minuni pentru bugetul local, care a avut de câştigat de pe urma taxei hoteliere.
Sorina Secelean, reporter Digi24 Braşov: „Potrivit statisticilor, anul trecut, judeţul Braşov a fost vizitat de 992.000 de turişti, majoritatea străini. Dintre aceştia, mai bine de jumătate şi-au lăsat banii în reşedinţa de judeţ, în municipiul Braşov, restul alegând localităţi ca Râşnov, Bran, Moieciu, Fundata sau Predeal.”
Marian Voinescu, directorul Direcţiei Fiscale Braşov: „În anul 2014 am avut 732.000 de lei, iar în 2015 - 929.000 de lei. ”
Şi la Iaşi, hotelurile au avut încasări mai mari în 2015 faţă de anul precedent. S-a văzut asta şi în bugetul municipiului, care a luat cu 56 de mii de lei mai mult din taxa hotelieră, decât în 2014.
Anca Zota, coordonatorul Biroului de Promovare Turistică: „Au fost mai mulţi turişti în Iaşi, au stat mai mult la hotelurile din Iaşi, au cheltuit mai mulţi bani aici, în oraş.”
Oraşul Iaşi a fost vizitat anul trecut de peste 240 de mii de turişti, cu 50 de mii mai mulţi decât în 2014.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.