Uzina va asigura 2.500 de locuri de muncă şi primele produse vor fi gata peste doi ani. Firma germană are deja o fabrică de automobile în Ungaria, iar la cea nouă se vor produce caroserii şi lucrări de asamblare.
Potrivit oficialilor de la Budapesta, producţia Mercedes contribuie cu 0,2 la sută la Produsul Intern Brut al Ungariei, iar cu noua fabrică această contribuţie se va dubla.
Guvernul român a sperat că va reuși să aducă Mercedes în România, care ar fi fost al treilea constructor de automobile în România, după Renault şi Ford. Infrastructura proastă şi lipsa forţei de muncă gonesc însă marii investitori din România.
Aşa se explică, în opinia autorităţilor, şi o decizie anunțată în luna mai a constructorului german Daimler-Mercedes de a investi în Polonia, şi nu în România. Noua fabrică va fi construită în Jawor, la circa 70 de kilometri de Wroclaw, va produce motoare pe benzină şi diesel pentru automobilele Mercedes-Benz şi va crea câteva sute de locuri de muncă. În cursa pentru construcţia acestei uzine era şi România, în condiţiile în care Daimler produce la Sebeş cutii de viteze.
Daimler a inaugurat, la începutul lunii aprilie, o nouă fabrică auto în Sebeş, judeţul Alba, unde produce cutia de viteză 9G Tronic, cu nouă trepte, despre care nemţii spun că este special proiectată să optimizeze consumul de combustibil. Investiţia de peste 300 de milioane de euro a creat deja 500 de noi locuri de muncă, într-o zonă în care oricum şomajul este sub 2%, urmând să mai fie angajate încă 500 de persoane, a declarat atunci noul director al reprezentanţelor Star Transmission şi Star Assembly, Falk Pruscha.