În cazul în care contractul ajunge să fie semnat, firma condusă de Gruia Stoica trebuie să achite în termen de 32 de zile 10% din banii promişi, adică aproximativ 20 de milioane de euro. Restul trebuie viraţi în conturile statului la mijlocul lunii octombrie când expiră cele 60 de zile în care trebuie încheiată privatizarea. Cel puţin asta scrie în hotărârea de Guvern publicată în monitorul oficial pe 14 august.
Încheierea privatizării este legată şi de avizul Consiliului Concurenţei pe care trebuie să-l obţină Grup Feroviar Român. În urma vânzării CFR Marfă, GFR va ajunge sa controleze peste 70% din piata, iar Consiliul Concurentei trebuie sa analizeze daca nu cumva este vorba de un monopol.
Pană acum, GFR nu a depus nicio cerere la Consiliul Concurenţei. Abia când aceasta va fi depusă, Consiliul va începe analiza şi poate da un verdict în 5 luni de zile.
Potrivit Consiliului, banii însă pot fi plătiţi înainte de acest aviz. Însă fără acest document cumpărătorul nu își poate exercita puterea în companie, nu poate lua decizii și nu poate vinde din active.
Licitaţia pentru privatizarea CFR Marfă a fost câştigată pe 20 iunie. GFR a oferit 202 milioane de euro pentru pachetul de 51% dintre acţiunile operatorului feroviar şi s-a angajat să facă investiţii de alte 200 de milioane de euro.