Piaţa produselor bio câştigă tot mai mult teren, atât pe plan intern, cât şi la export. Prin urmare, România îşi va construi propriul brand prin care va promova produsele bio, fabricate pe plan local.
„Eu astăzi am văzut o siglă. Sigla, din punctul meu de vedere, nu înseamnă automat și brand. Cred că avem mult de lucrat împreună și asociația dumneavoastră și Ministerul Agriculturii și producătorii, în special, pentru a avea cu adevărat în România un brand de produse bio”, spune Daniel Constantin, ministrul Agriculturii.
În fiecare an, statul alocă, prin Ministerul Economiei, 40 de milioane de lei pentru promovarea a 30 de sectoare, printre care se numără şi segmentul produselor ecologice.
„Noi investim, ca minister, în acest domeniu în jur de un milion de lei pe an în campaniile noastre de promovare, ceea ce înseamnă participare la târguri și expoziții internaționale sub pavilion național și misiuni economice”, precizează Costin Lianu, directorul Direcţiei Dezvoltare Export în Ministerul Economiei.
Potrivit datelor prezentate de Ministrul Agriculturii, până la 31 august 2013, au fost certificaţi 15.000 de producători bio în România. Majoritatea produselor merg la export, pentru că piaţa internă e prea mică. Românii ar putea consuma însă mai multe produse bio dacă taxa pe valoare adăugată va fi eliminată.
Valoarea produselor ecologice exportate ajunge la 250 de milioane de euro pe an, potrivit datelor Asociaţiei Bio România. Însă valoarea pieţei interne este de două ori şi jumătate mai mică, ceea ce înseamnă 100 de milioane de euro. Cele mai bine vândute produse eco la export sunt cerealele, mierea de albine şi fructele de pădure.