Miliardarul care a înființat unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din lume a murit de bătrânețe, la 98 de ani
Data actualizării: Data publicării:
Miliardarul japonez Masatoshi Ito, care a transformat magazinele de cartier 7-Eleven într-un imperiu global, a murit la vârsta de 98 de ani. Potrivit unui comunicat al companiei, el a murit de bătrânețe, la sfârșitul săptămânii trecute.
„Dorim să ne exprimăm recunoștința sinceră pentru bunătatea pe care ne-a arătat-o de-a lungul vieții”, a transmis Seven & i Holdings, potrivit BBC.
Există peste 83.000 de magazine 7-Eleven în întreaga lume, iar un sfert dintre ele se află în Japonia.
În 1956, Masatoshi Ito a preluat o mică afacere cu magazine de îmbrăcăminte în Tokyo, condusă de unchiul său. Mai târziu, el a redenumit businessul în Ito-Yokado și a transformat afacerea într-un lanț de magazine care vindeau orice, de la produse alimentare până la haine.
Cam în aceeași perioadă, un director de la Ito-Yokado, Toshifumi Suzuki, a văzut un magazin 7-Eleven în timpul unei vizite în SUA.
Ulterior, Ito-Yokado a încheiat un acord cu proprietarul 7-Eleven - Southland Corporation cu sediul în SUA - și a deschis primul 7-Eleven din Japonia în 1974. Firma lui Ito s-a mutat și a preluat pachetul majoritar în martie 1990.
„Sunt întrebat des dacă am reușit pentru că am muncit din greu sau pentru că am fost norocos. De fapt, răspunsul este că ambele au contribuit", a spus Ito într-un interviu.
„Am fost norocos că am intrat în afaceri imediat după război, în același timp în care în Japonia începea să se dezvolte o societate de consum mare”, a spus el.
În 1992, Masatoshi Ito a demisionat din funcția deținută la Ito-Yokado din cauza unor presupuse plăți ilegale făcute de trei directori către membri yakuza, pentru a menține ordinea la o adunare a acționarilor.
Ito-Yokado a fost redenumită Seven & i Holdings în 2005. „i” din numele companiei provine de la Ito, care era președintele de onoare al companiei.
Ito a fost numit „unul dintre cei mai importanți antreprenori și constructori de afaceri din lume” de un celebru profesor de management, Peter Drucker.