În China muncitorii sunt deja prea scumpi. Pentru chinezi va fi mai greu să facă tricouri Adibas și încălțări Mike în Europa, că regulile sunt ceva mai stricte, dar se descurcă ei.
Mai mulţi producători de textile chinezi din oraşul Shaoxing au vizitat portul Burgas de la Marea Neagră în căutarea unui loc pentru o fabrică şi un showroom. Potrivit presei bulgare, chinezii sunt interesaţi de închirierea de terenuri în zonă.
Chinezii sunt în căutarea unor noi platforme de producţie, după ce cheltuielile din ţara de origine au devenit prea mari. Lucrătorii chinezi au început să fie din ce în ce mai vocali şi să ceară salarii mai mari. Aşa că investitorii se uită acum spre Europa, mai exact spre partea de est, acolo unde forţa de muncă este ieftină. Diferențele mari între salariile din China și Europa de Est au dispărut. În China este stabilit un salariu minim pe economie care diferă de la o provincie la alta, însă acesta este de circa 100-125 de euro pe lună. Salariul mediu se duce peste 300 de euro, puțin mai redus decât în Europa de Est. Însă firmele reduc costurile de transport și în plus scapă de taxele vamale, pentru că produc în interiorul Uniunii Europene.
În Bulgaria, salariu mediu în martie 2013 a fost de 320 de euro. Este cu aproape 70 de euro mai mic decât salariul mediu în România.
În industria textilă sunt însă slujbele printre cele mai prost plătite într-o economie. În România salariul mediu în această ramură este cu 40% mai redus decât cel mediu și depășește cu puțin 200 de euro pe lună.
China produce mai bine de 70 % din totalul textilelor la nivel mondial, iar Shaoxing este unul dintre cele mai importante centre de producţie. Oraşul are 5 milioane de locuitori, iar industria sa este renumită pentru producţia de şosete, şaluri şi cravate, potrivit Novinite. Presiunea asupra industriei de textile din China s-a accentuat pe fondul crizei economice. Statele Unite şi Europa au impus taxe mai mari pentru importurile din China. În unele cazuri, aceste taxe au ajuns să crească preţul produsului chinez la nivelul unuia european. În plus, competiţia cu producţia din ţări ca India sau Bangladesh, preferate de marile lanţuri de îmbrăcăminte din Europa, a devenit mai acerbă.