Foto: Asociația Pro Infrastructura
Deși au trecut doi ani de când a fost licitat acest lot și a fost semnat contractul lucrările au fost oprite în sfază incipientă din cauza absenței autorizației de construire. Pe terasamentul săpat pentru așternerea straturilor de piatră au apărut macii.
Aceasta în timp ce pe drumul paralel, în zona localității Lancrăm, se înghesuie sute de vehicule pe fiecare bandă de circulație. ”Din păcate nici urmă de utilaje la peste 2 ani de la semnarea contractului, în timp ce lucrările preliminare efectuate își pierd viabilitatea. Încă un exemplu de management defectuos din partea autorităților competente ”, comentează API la fotografia ce a postat-o pe Facebook.
Potrivit presei locale din județul Alba, anume ziarulunirea.ro, la doi ani de la semnarea contractelor de execuţie în zonă nu se vede nici urmă de autostradă sau măcar vreo amenajare sau o lucrare cât de mică. ”Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda este cel mai în urmă cu lucrările, care, conform contractului încheiat între CNADNR SA şi Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL la 2 decembrie 2014, ar trebui finalizate la data de 2 octombrie 2016”, spune publicația.
Conform datelor furnizate de CNADNR SA, stadiul fizic în luna aprilie pentru lotul în cauză era de 12,27 la sută. Mai mult, tot conform datelor CNADNR SA, asocierea care a câştigat contractul trebuia să finalizeze proiectul tehnic pentru întreg lotul în termen de patru luni de la semnarea contractului, având apoi la dispoziţie 18 luni pentru construirea efectivă. Ei bine, proiectul nu este gata nici acum. Au rămas neproiectate nodul rutier de la Sebeş şi porţiunea de autostradă de la km 0+000 la km 0+300 şi pentru ultimii trei kilometri ai tronsonului, respectiv de la km 14+000 la km 17+000, care include şi nodul rutier de la Pârâul Iovului.