Lucrările de reparare a podului Agigea, aflat pe principala rută rutieră Constanța – Mangalia, sunt stopate, potrivit unei raportării Companiei de Drumuri și Autostrăzi, valabile pe luna august.
Lucrările de reparare a podului de pe DN 39 din zona Agigea se găsesc la un stadiu de 70% însă au șanse mici să fie încheiate rapid în condițiile în care sunt oprite, potrivit unei raportări a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) privind stadiul lucrărilor de infrastructură rutieră din România.
”În prezent lucrările sunt suspendate datorită (din cauza – n.red.) neefectuării plăților către antreprenor”, spune raportul datat în 25 august. CNADNR spune că în urma negocierilor purtate cu antreprenorul ”se va semna un acord între părți și, în cel mai scurt timp posibil, antreprenorul va relua lucrările”.
Potrivit raportării, stadiul fizic al lucrărilor este de 70,08% însă stadiul financiar este doar de 28,13 %. Lucrările au fost începute în 2011 și ar urma să fie încheiate în primăvara anului viitor. Acest termen nu este singurul avansat de către CNADNR și nu este sigur că va fi și ultimul promis. Contractul semnat în 2010 cu firma Bilfinger Berger Baugesellschaft are o valoare de 3,8 milioane euro, fără TVA.
Oficiali ai ministerului Transporturiklor aruncă vin pe constructor pentru blocarea lucrărilor. Mai precis ar fi existat divergențe pe tema plăților care însă au fost soluționate. CNADNR ar fi plătit restanțele către constructor însă acesta nu s-a ținut de cuvând adică nu a reînceput lucrările. „Domnul director general (Cătălin Homor – n.r.) a contactat azi (luni – n.r.) reprezentantul firmei pentru a discuta situaţia. Din punctul de vedere al CNADNR, noi ne-am respectat angajamentul asumat, şi anume să fie achitată suma de bani. Să spunem însă că... firma care reabilitează podul nu prea s-a ţinut de cuvânt. Miercuri va avea loc o întâlnire între părţi, să perfectăm calendarul de lucru”, a declarat, pentru publicația constățeană „Replica”, Manuela Dumitru, oficial în cadrul Ministerului Transporturilor.
Situația în care se găsesc lucrările este una nedorită căci acestea durează deja de șase ani. Ruta este una cât se poate de folosită de către cei care circulă spre sudul Litoralului și mai departe spre Bulgaria. Restricțiile de circulație puse, precum limitări de viteză, interdicția circulației pentru traficul greu și limitarea benzilor de circulație, afectează confortul șoferilor.
Dealtfel începând cu 12 septembrie podul va fi închis fie total, fie patru zile pe săptămână, pentru efectuarea lucrărilor.
Șoferii au la dispoziție o rută ocolitoare însă fie din cauza comodității fie ca urmare a lipsei de informare preferă să folosească ruta clasică pe vechiul pod de la Agigea. Ruta ocolitoare este A2 (Bucureşti – Constanţa) – nod rutier A4 - intrare Port Agigea - Constanţa Sud (pe noul pod rutier, la kilometrul 0 al Canalului Dunare - Marea Neagra) - Poarta 10 bis (Port Constanţa).