Deşi firma în cauză a motivat că nu are bani, nici nu a încheiat toate procedurile cerute pentru a-i putea primi. O soluţie pentru Magistrala 5 vine după deblocarea fondurilor europene pentru transporturi: săptămâna viitoare, Metrorex va primi 400 de milioane de lei pentru continuarea lucrărilor.
Unul dintre constructori, Astaldi România, a fost somat de mai multe ori să reia lucrul în decursul ultimului an. Firma mai are de încasat 57 de milioane de lei de la Metrorex, beneficiarul construcţiei. Cum italienii nu au depus garanţia de bună execuţie, Ministerul Finanţelor nu poate aproba decontul. În aceste condiţii, directorul regiei de transport ameninţă că va rezilia înţelegerea cu firma italiană dacă nu reia lucrările, dar lucrurile nu sunt chiar simple.
„Referitor la reziliere, cred că este foarte greu de crezut, mai ales că există un contract pe rol, iar firma italiană invocă lipsa finanţării”, spune Ion Rădoi, preşedintele sindicatului Metrorex.
Statul ar putea obţine bani pentru continuarea lucrărilor la magistrala de metrou odată cu deblocarea Programului Operaţional Sectorial pe Transporturi.
Guvernul a alocat de la buget 100 de milioane de lei pentru continuarea lucrarilor. Metrorex mai are de cheltuit 25 de milioane de lei si va primi alte 400 de milioane lei, bani din fonduri europene.
Cu o lungime totală de aproximativ şase kilometri, Magistrala 5 de metrou ar urma să aibă zece staţii. Tronsonul porneşte de la Râul Doamnei, trece prin dreptul străzilor Valea Argeşului, Valea Ialomiţei şi se opreşte la staţia Eroilor. Magistrala 5 urmează să deservească peste 300.000 de locuitori din sectoarele cinci şi şase ale capitalei. Staţile de metrou ar urma să fie date în folosinţă, conform noului grafic, în 2016. Desigur, aceasta presupune ca firmele care efectuează lucrările să îşi îndeplinească obligaţiile contractuale, iar statul să asigure finanţarea continuă a proiectului.