Legea parteneriatului public-privat, modificată în secret de Guvern

Data publicării:
autostrada bucuresti ploiesti mediafax-1

Niciun contract de parteneriat public-privat nu s-a încheiat până în prezent. Tocmai din acest motiv guvernanţii au modificat legea, teoretic pentru a o face mai atractivă pentru investitorii din mediul privat.

Dar între intenţiile oficiale şi realitate există o mare diferenţă.

În forma în care a ajuns în Parlament, Guvernul poate să modifice partenerul privat din aceste parteneriate fără a mai iniția o altă procedură de licitație, de ofertă, de selecție.

Aceasta este principala modificare în proiectul de lege care a fost, în această vară, adoptat în ședința Executivului și publicat în Monitorul Oficial, fără a fi dat publicității.

În forma în care a ajuns în Parlament scrie că în momentul în care partenerul privat din acest parteneriat nu își îndeplinește condițiile contractuale, Guvernul îl poate înlocui fără începerea unei alte proceduri de selecție.

În schimb, proiectul de lege postat pe site-ul Departamentului pentru Marile Proiecte de Infrastructură stipulează că, în eventualitatea neîndepinirii condițiilor contractuale de către partenerul privat, înlocuirea lui se face prin organizarea unei alte proceduri de selecție. Aceasta este varianta pe care ministrul Dan Şova a trimis-o Comisiei Europene.

„În cazul în care partenerul privat sau societatea de proiect nu îşi îndeplineşte din orice motiv obligaţiile potrivit contractului de parteneriat public-privat sau obligaţiile faţă de finanţatorii proiectului, partenerul public, din proprie iniţiativă sau la solicitarea finanţatorilor proiectului, va putea înlocui partenerul privat în urma unei proceduri de selecţie a unui nou partener privat”, se arată în text.

Legea parteneriatului public-privat a intrat în vigoare în 2010, după multe discuții între guvernanți și mediul de afaceri pentru crearea unui cadru legal favorabil unor astfel de parteneriate. Totuși, de trei ani, de când e în vigoare, nu a fost încheiat niciun contract de parteneriat public-privat.

Trei proiecte mari ar putea fi realizate în parteneriat public-privat, cel puțin declarativ: autostrada Comarnic – Brașov (1,2 miliarde de euro), Centura București Sud (1 miliard de euro) și autostrada Pitești – Craiova (1,5 miliarde de euro). 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amazon s-a dus la Ilie Bolojan și a cerut trei lucruri banal de complicate pentru România de 35 de ani...
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Pro FM
Sylvia Sîrbu, viața la ani buni după trupa ASIA și divorțul de Andrei Ștefănescu. Cu ce se ocupă: Am 3...
Film Now
Salma Hayek a publicat poze din anii '90, în care apare fără haine, și a stârnit reacții cu nemiluita. 1,3...
Adevarul
Ucraina riscă să intre pe nisipuri mișcătoare. Ce semnificație au mesajele contradictorii ale administrației...
Newsweek
Cu ce bani ieși la pensie în funcție de salariul pe care îl ai? Pensionarii pierd mii de lei
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Momentul emoționant în care un câine află că stăpâna sa este însărcinată. Imaginile inedite fac furori pe Tik...
Film Now
Cum arată viața lui Richard Gere de când s-a mutat în Spania. Soția lui a făcut publice imagini rare pe...
UTV
Reacția lui Alexandru Ciucu după dezvăluirile Alinei Sorescu despre mariajul lor. „Nu înțeleg de ce trebuie...