Foto: Digi24 HD
La întâlnirea cu managementul şi cu sindicatele Uzinelor Dacia Mioveni, reprezentanţii societăţii au afirmat că dacă ar exista un drum corespunzător, durata de transport a maşinilor exportate s-ar înjumătăţi, a anunţat joi într-un comunicat Ministerul Transporturilor.
În cadrul discuţiilor, Ioan Rus a anunţat că va discuta şi analiza cu AECOM posibilitatea ca tronsonul Piteşti – Sibiu să fie prins în forma finală a Master Planului General de Transport ca autostradă, în două faze.
„Faza întâi, să spunem, dacă nu or să fie alte condiţii, drum expres, faza a doua autostradă. Dar în faza întâi exproprierile se fac în regim de autostradă, deci vom construi un spaţiu pentru autostradă, studiu de fezabilitate şi proiectare se fac pentru autostradă. (...) La nivelul circulaţiei de acum, câţiva ani ne-ar satisface. Ne-ar rezolva problema de acum. În etapa a doua drumul expres se va transforma în autostradă. Dacă vom fi extrem de bine organizaţi, în 2018 la final, am putea circula pe drumul expres. Am putea avea în 2018 o legătură transcarpatică adevărată, Piteşti - Sibiu”, a declarat Ioan Rus, citat de Mediafax.
Construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti a fost solicitată insistent marţi de participanţii la prima dezbatere publică a Master Planului, document unde traseul figurează ca drum expres, iar ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a precizat că după 2020 este posibilă modernizarea şoselei la profil de autostradă.
„Drumul expres nu înlocuieşte ideea de autostradă, ci este o fază intermediară de la nimic la autostradă, prin nimic înţelegând drumurile actuale pe care le avem. Această evoluţie, de la inexistenţa la existenţa autostrăzii parcurge o fază intermediară, a parcurs în toată Europa şi în toată lumea. Sigur, unii care au avut bani şi posibilităţi au făcut direct autostrăzi”, a spus atunci ministrul.
În actuala variantă a Master Planului, secţiunea Sibiu - Piteşti, de 115 km, una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România, promisă de autorităţi, figurează ca viitor drum expres.
Drumurile expres vor avea minim două benzi pe sens, la fel ca autostrăzile, însă banda de urgenţă şi parapeţii laterali sunt opţionali. Viteza maximă admisă pentru automobile va fi de 120 km/oră, faţă de 130 km/oră în cazul autostrăzilor, în cazul camioanelor valorile fiind egale, respectiv 100 km/h.
România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, potrivit datelor din Master Planul de Transport.