INVESTIŢIE. 10 miliarde de euro, pentru 410 kilometri de autostradă

Data publicării:
0203 20sosele 20munte-52469

Nu sunt excluse însă nici variantele concesionării sau a parteneriatului public privat. Și asta pentru că statul nu-şi permite plata acestor lucrări din bugetul de stat.

Cel mai aproape de realizare este tronsonul Comarnic - Braşov. Va costa 1,5 miliarde de euro. De-a lungul celor 58 de kilometri vor fi construite 35 de poduri şi viaducte şi 18 tuneluri cu lungimea totală de aproape trei kilometri. În cel mai fericit caz, şoferii vor putea circula pe aici din 2017.

Acest tronson ar trebui să fie primul construit în regim de concesiune în România. Asta ar presupune ca şoferii să plătească o taxă de acces pentru a se putea deplasa între cele două localităţi.

Al doilea tronson de autostradă care va fi construit de-a latul munţilor este cel dintre Sibiu şi Piteşti. Vorbim despre 116 kilometri de drum de mare viteză, ce vor costa mai bine de 3,2 miliarde de euro. Pe o treime din lungime vor fi construite poduri, viaducte şi tuneluri. Autorităţile speră ca pentru aceste lucrări să acceseze fonduri europene, pentru că face parte din tronsonul IV de interes european.

Al treilea tronson face parte din viitoarea Autostradă a Sudului. În prezent există patru variante pentru traseul acestei autostrăzi. Însă toate prevăd tronsonul Drobeta Turnu Severin - Caransebeş cu o lungime de 118 kilometri, care va costa mai bine de trei miliarde de euro. Este cea mai dificilă porţiune a autostrăzii.

Nu în ultimul rând, al patrulea tronson care va traversa munţii are o lungime de 118 kilometri. Tronsonul Ditrău - Târgu Neamţ face parte din viitoarea autostrada Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni şi este la nivel de realizare a studiului de fezabilitate. Lucrările vor costa peste trei miliarde de euro. Din acest motiv, autorităţile vor să încheie un parteneriat public-privat, pentru că bugetul statului nu poate suporta astfel de cheltuieli.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri