INUNDAȚII. Cum se procedează pentru încasarea asigurării locuinței

Data publicării:
stoicef asigurari

Polița de asigurare obligatorie acoperă situațiile de inundații, alunecări de teren și cutremure. Pentru a încheia o astfel de poliță, proprietarul merge la biroul de asigurări și pe baza datelor pe care le declară, se încheie poliția de asigurare.

Despăgubirile primite pentru asigurarea obligatorie pot ajunge la 20.000 euro locuinţe din beton, metal sau lemn sau la 10.000 euro pentru locuinţe din cărămidă nearsă, case din chirpici.

Pași de urmat în caz de calamitate

- anunțarea organelor abilitate (poliție, pompieri) în maximum 24 de ore de la producerea pagubei

- contactarea companiei de asigurări (direct sau prin brokerul de asigurări)

- verificarea bunurilor de către inspectorul de daună

Dosarul de daună

- copia poliței de asigurare

- cartea de identitate

- actul de proprietate al locuinței

- act de la primărie în caz de calamitate naturală

- proces verbal de intervenție

Proprietarii construcţiilor care au destinaţia de locuinţe trebuie să încheie poliţe de asigurare obligatorie care să acopere daunele produse de catastrofele naturale, mai exact de cutremure, inundaţii şi alunerări de teren. O astfel de poliţă de asigurare obligatorie (PAD) se încheie pe o perioadă de un an între proprietari şi societăţile de asigurare acţionare PAID.

Compania de asigurări nu poate refuza plata, în cazul în care există un contract cu ratele plătite la zi. În cazul în care proprietarul își pierde actele necesare, polița există oricum și în format electronic. Se poate recurge și la martori, în unele situații. Recuperarea banilor ar trebui să dureze cel mult 30 de zile.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri