Cine vrea maşină, trebuie să-şi facă bine calculele încă de la început.
„Taxa de mediu, costuri cu înmatricularea maşinii, cu efectuarea inspecţiei la RAR, actele maşinii, asigurarea şi nişte costuri care vor urma imediat după cumpărare cum ar fi o revizie. După aceste costuri de achiziţie şi imediat post-achiziţie urmează costurile de exploatare a maşinii”, a explicat Mihai Cune, business manager Autovit.ro.
În cazul unei maşini second-hand, transferul de proprietate, verificarea tehnică şi atestarea RAR costă între 350 şi 550 de lei. Impozitul auto variază între 75 şi 200 de lei pe an, pentru maşini cu motor de până la 2 litri, iar asigurarea RCA costă, anual, cel puţin 700 de lei.
La fiecare doi ani, trebuie făcută şi Inspecţia Tehnică Periodică, iar asta înseamnă un cost suplimentar de până la 150 de lei. La toate acestea se adaugă reviziile tehnice, bani pentru parcare si vizitele la service. Astfel, costurile de întreţinere pot ajunge şi la 3.000 de lei.
Cei mai mulţi bani se duc însă pe carburanţi. Pentru 15.000 de kilometri parcurşi pe an e nevoie de încă 6.000 de lei. Asta ridică valoarea totală a costurilor la 9.250 de lei, ceea ce înseamnă între 633 şi 771 de lei pe lună. Adică aproape un salariu minim pe economie.
„Nimeni nu a spus că e ieftin să deţii o maşină în România şi atunci când vrei să cumperi o maşină - trebuie să-ţi şi permiţi să o întreţii, să o foloseşti. A avea o maşină nu este doar să pui benzină şi atât”, a mai spus Mihai Cune.
Taxa de mediu este mult mai mică la o maşină nouă, decât la una second-hand. Însă dacă veţi cumpăra maşina în leasing, veţi fi obligaţi să încheiaţi o poliţă de asigurare CASCO, iar aceasta costă câteva sute de euro pe an.