Inteligența artificială, rol major în industria farmaceutică. Cum speră companiile să economisească milioane de dolari

Data publicării:
Drugs over Federal Reserve Notes
Sursa foto: Profimedia Images

Marile companii farmaceutice pariază pe inteligență artificială pentru a le ajuta să grăbească producția medicamentelor și punerea lor pe piață. E vorba de investiții uriașe, dar grație acestora s-ar putea economisi milioane de dolari pe termen lung, scrie Reuters. 

Marii producători de medicamente au început să folosească inteligența artificială pentru a găsi rapid pacienți pentru testele clinice sau pentru a reduce numărul de persoane necesare pentru testarea medicamentelor. E un proces greoi și care durează ani de zile, dar, grație AI, e accelerată dezvoltarea medicamentelor și se pot face economii de milioane de dolari.

Studiile pe oameni reprezintă cea mai costisitoare parte și necesită cel mai mult timp pentru dezvoltarea medicamentelor. Poate dura ani de zile pentru a recruta pacienți și a testa noi medicamente, iar acest demers poate costa peste un miliard de dolari de la descoperirea unui medicament până când acesta ajunge pe piață.

Big Pharma experimentează de ani de zile cu inteligența artificială, în speranța că mașinile pot descoperi următorul medicament de succes. Câțiva compuși aleși de AI sunt acum în curs de dezvoltare, dar aceste pariuri vor avea nevoie de ani de zile pentru a se concretiza.

Interviurile realizate de Reuters cu zeci de directori de companii farmaceutice, autorități de reglementare în domeniul medicamentelor, experți în sănătate publică și firme de inteligență artificială arată, totuși, că tehnologia joacă un rol major în studiile de testare a medicamentelor pe oameni.

Printre companiile care se folosesc de AI se numără Amgen, Bayer și Novartis. Acestea antrenează AI pentru a scana miliarde de dosare de sănătate publică, date de prescripție medicală, cereri de asigurare medicală și datele lor interne pentru a găsi pacienți pentru studii - în unele cazuri, reducând la jumătate timpul necesar pentru a-i înscrie.

"Nu cred că este încă omniprezent", a declarat Jeffrey Morgan, director general la Deloitte. "Dar cred că am depășit etapa de experimentare", a adăugat acesta.

Editor : C.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri