Experţii angajaţi de Compania de Drumuri au stabilit că pentru tronsonul dintre Coşeviţa şi Traian Vuia, italienii de la Salini au folosit materiale de o calitate mediocră. Acum, lucrările trebuie consolidate, iar o variantă ar fi injectarea de beton din doi în doi metri.
„Constructorul putea executa astfel de lucrări şi în perioada de garanţie, dar ar fi ca și cum statul ar cumpăra un produs pe care ar trebui să îl repare ulterior în garanţie. Nu poţi recepţiona marfă stricată”, a declarat pentru economica.net Adrian Diaconu, directorul firmei care a făcut expertiza.
Suspiciuni cu privire la calitatea lucrărilor au apărut anul trecut. Specialiştii atrăgeau atenţia că sunt probleme în realizarea fundaţiei şi în cazul terasamentelor. La sfârşitul lunii noiembrie, opt din cele 25 de rapoarte de neconformitate nu erau rezolvate.
Potrivit unor informaţii obţinute de Digi24, probleme sunt şi la taluzurile autostrăzii. Ministrul transporturilor, Dan Costescu, spune că expertiza nu este gata. Aceasta ar fi fost predată pe 8 aprilie către CNADNR.
„Ceea ce ştiţi dumneavoastră sunt nişte rezultate parţiale. Din păcate se confirmă anumite deficienţe. Noi aşteptăm raportul final, care va fi urmat şi de un proiect tehnic pentru a remedia problemele care au fost identificate acolo”, a spus Dan Costescu, ministrul Transporturilor.
Consolidarea lucrărilor ar putea da peste cap planurile şefilor de la Drumuri. Ei ar fi vrut ca până la sfârşitul anului să aibă gata mare parte din acest lot de autostradă, cu excepţia unei porţiuni de 3,5 kilometri unde trebuie realizate două tuneluri pentru urşi.
„Proiectul tehnic este la noi în curte. Va fi aprobat și scos la licitație separat, discutăm de 3,5 kilometri. Probabil la sfârșitul anului vom avea un constructor și pentru tunele, dar sunt lucrări de artă cu caracter deosebit, termen de execuție va fi doi ani”, a declarat Cătălin Homor, director general CNADNR.
Cele două tuneluri vor fi construite lângă localitatea Holdea, la graniţa dintre judeţele Timiş şi Hunedoara. Primul va avea 900 de metri, iar al doilea aproape doi kilometri.