Noul drum leagă zona Stupini de DN1, respectiv de ieşirea din Braşov, înspre Ghimbav. Cei 6 kilometri de şosea de centură nu au fost terminaţi la timp, ci cu şase luni întârziere. Lipsa banilor a fost doar o parte din problemă. Drumarul care a câştigat iniţial lucrarea a intrat în insolvenţă în vară, lăsând lucrările pe jumătate nefinalizate. Iar piedicile nu s-au oprit aici.
„Întârzierile s-au datorat exproprierilor suplimentare, nevoii de lărgire a drumurilor”, spune Nicolae Deremtiu, coordonator de proiecte EGIS România.
Pentru ca centura Braşovului să fie completă, mai trebuie construiţi încă 7 kilometri de drum. Şoferii, însă, se mulţumesc şi cu atât.
Oficialităţile române se pregătesc, însă, de noi tăieri de panglici. Până la finalul anului promit că termină încă 87 de kilometri de autostradă, cu 22 de kilometri mai puţin decât promiseseră iniţial. Se vor da în folosinţă primii kilometri de autostradă dintre Lugoj şi Deva, dar şi 60 din cei 82 de kilometri de şosea de mare viteză dintre Orăştie şi Sibiu.
Deschiderea noilor tronsoane de autostradă va fluidiza traficul prin Sebeş.
Abia în mai anul viitor vor fi gata şi 22 de kilometri de autostradă dintre Cunţa și Sălişte.