La 1 ianuarie 2007 intra în vigoare taxa de primă înmatriculare. Formula nu a fost însă pe placul Comisiei Europene, care în scurt timp a declanşat procedura de încălcare a tratatului comunitar - altfel numită şi procedura de infringement.
Pentru a evita sancţiunile din partea Bruxelles-ului, guvernul de la Bucureşti a aprobat, în aprilie 2008, o nouă variantă a taxei. Formula prevedea însă sume mai mari pentru maşinile noi şi mai mici pentru cele vechi.
Nemulţumiţi, producătorii auto au făcut presiuni pentru o nouă modificare, aşa că la sfârşitul anului 2008, taxa a fost triplată pentru autoturismele vechi. Decizia a declanşat numeroase proteste ale şoferilor.
Guvernul a cedat la presiunea străzii
La presiunea străzii, în februarie 2009 guvernul decide să scadă cu o treime nivelul taxei pentru maşinile second hand. Anul 2009 aduce însă un nou avertisment din partea Comisiei Europene.
În 2010, maşinile Euro 4 şi Euro 5 sunt incluse în categoria impozabilă. Însă în aprilie 2011 Curtea de Justiţie a Uniunii Europene decide că taxa auto este discriminatorie. Este momentul în care statul român se vede obligat de Bruxelles să le restituie şoferilor sumele încasate, în total, 400 de milioane de euro.
La începutul anului 2012 intră în vigoare o nouă formulă a taxei. Maşinile înscrie în circulaţie înainte de 2007 vor plăti taxa la revânzare. Noua lege nu rezistă însă decât o lună. Din 30 ianuarie 2012, taxa de revânzare a fost suspendată provizoriu.
Iar acum, în 2013, taxa auto s-a tranformat în timbru de mediu, o formulă care avantajează proprietarii de maşinile vechi.