Guvernul caută bani şi pentru dezvoltarea companiei care administrează cele două porţi aeriene ale Capitalei - aeroporturile Otopeni şi Băneasa.
„Bucureștiul e unul dintre aeroporturile din regiune care s-a dezvoltat cel mai mult, dar care are nevoie în continuare de investiții, pentru că deja începe și își atinge limitele de infrastructură. Or, pentru asta vreau să procedăm cât mai repede la o listare, care înseamnă capital privat care va rămâne în companie pentru a se extinde aeroportul, iar la pachet cu aeroportul, care înseamnă servicii pentru toate companiile care operează zboruri la București, căutăm un partener pentru TAROM. Iar partenerul, în acest moment, în lume, poate fi una din companiile din această regiune, deoarece companiile europene au propriile lor probleme şi nu sunt dornice să investească în TAROM, din păcate", a explicat Victor Ponta.
Guvernul va încerca să încheie un parteneriat cu operatorul aerian Qatar Airways pentru modernizarea aeroportului Otopeni şi relansarea TAROM, având discuţii în acest sens şi cu Turkish Airlines, Emirates și Etihad, aflate însă deocamdată doar într-o fază exploratorie, a anunţat premierul Ponta.
„Am discutat și la nivel politic cu CEO-ul de la Qatar Airways, informându-l despre dorința noastră de a lista aeroportul București-Otopeni, de a restructura și a salva TAROM-ul", a spus Ponta, aflat în Qatar. El a precizat că este o fază exploratorie şi că a avut, la Bucureşti, o discuţie similară cu Turkish Airlines, iar întrevederi pe această temă va avea şi cu reprezentanţii companiilor aeriene Emirates și Etihad.
Numărul curselor aeriene zilnice între Bucureşti şi Doha va fi suplimentat la două transporturi, faţă de o singură cursă în prezent, a mai anunțat Victor Ponta.
Premierul efectuează, în perioada 30 aprilie-5 mai, un turneu în ţările arabe din Golf, având întâlniri în Arabia Saudită, Qatar, Kuweit şi Emiratele Arabe Unite.
Victor Ponta s-a întâlnit, duminică, în Qatar, cu Șeicul Tamim Bin Hamad Al-Thani şi cu Abdullah bin Nasser bin Khalifa Al Thani, prim-ministrul statului Qatar.
Pierderi pentru TAROM
Situaţia TAROM nu este deloc bună, compania aeriană merge pe al optulea an de pierderi. Asta deşi s-a încercat revigorarea operatorului aerian prin restructurări şi management privat. În perioada de criză, TAROM a acumulat pierderi de peste 1 miliard de lei. De altfel, ministrul transporturilor, Ioan Rus, recunoştea recent că TAROM este singura companie din portofoliul ministerului pe care îl conduce, care are „probleme mari”.
Anul trecut, compania a înregistrat pierderi de aproape 120 de milioane de lei, iar în 2015, minusul ar putea fi de 9 milioane de lei.
Pierderile TAROM
2008 - 6,31 mil. lei
2009 - 234,72 mil. lei
2010 - 332.53 mil. lei
2012 - 230,61 mil. lei
2013 - 130,16 mil. lei
2014 - 115-120 mil. lei
2015 - 9 mil. lei (estimări).