Gruia Stoica s-a declarat surprins de declarația ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, privind posibilitatea de a reține cele 10 milioane de euro depuse ca garanție pentru privatizare.
„Sper că este doar rezultatul tensiunilor din ultimele zile”, a spus el.
Pe de altă parte, omul de afaceri a declarat că „salută” implicarea ministrului și faptul că aceastaa declarat că GFR „a fost privat de posibilitatea finalizării tranzacției, deși și-a îndeplinit toate obligațiile”.
De asemenea, Gruia Stoica a salutat „onestitatea comisiei de privatizare”, care a recunoscut că nu au fost îndeplinite toate condițiile pentru privatizare.
Gruia Stoica a mai spus că ieri a stat peste 6 ore la Ministerul Transporturilor, Motivul: „Nu am dorit să ne asumăm un document care spunea, printre altele, că nu ne vom îndrepta împotriva vânzătorului în Justiție. Nu am semnat acest document, nu pentru că dorim să dăm statul în judecată neapărat, ci pentru că nu ni se pare corectă derobarea de responsabilitate.”
„Ne-am concentrat pe îndeplinirea obligațiilor la termen și nu să facem privatizare la televizor”, a mai spus omul de afaceri, într-o conferință de presă.
Gruia Stoica s-a declarat „trist și dezamăgit” că nu a fost finalizat acest proces de privatizare, câștigat de o companie românească.
Patronul GFR a detaliat faptul că în acest proces compania pe care o conduce nu a fost favorizată.
El și-a afirmat părerea de rău față de angajații actuali ai CFR Marfă, care, potrivit spuselor sale, ratează astfel șansa unui management serios.
Gruia Stoica a reiterat intenția de a participa la o nouă licitație pentru preluarea companiei feroviare de trasnport. „Sperăm să avem șansa unui proces de privatizare mult mai bine organizat”, a subliniat el.
Încă nu s-a analizat „posibilitatea efectivă și reală” a unei acțiuni în instanță
„Noi, totuși, suntem sau am fost, până ieri, într-o relație contractuală cu Ministerul Transporturilor, comisia de privatizare fiind foar un instrument prin intermediul căruia această instituție a realizat procesul de privatizare la CFR Marfă. Așa că vă rugăm să considerați că de fapt am vrut să ne referim la o potențială acțiune împotriva Ministerului Transporturilor, fără ca până în acest moment să se fi analizat în mod real posibilitatea unei astfel de acțiuni sau contextul în care ea ar putea să fie formulată”, a spus consultantul juridic al GFR.
Întrebat dacă au luat în considerare să ceară și daune din partea statului, consilierul juridic a subliniat încă o dată că „încă nu am analizat nici măcar posibilitatea efectivă și reală în care o astfel de acțiune în instanță ar putea să fie formulată”.
„Mai mult decât atât, analizăm și o altă posibilitate, de a cere o ordonanță președințială ca să putem să repunem privatizarea..., să continuăm privatizarea. Există și această posibilitate, să analizăm dacă cumva putem, printr-o ordonanță președințială, să adaptăm hotărârea de Guvern confom cerințelor europene, a legislației europene”, a adăugat Gruia Stoica.