Autoritatea de Concurență și Piață din Italia (AGCM) a sancționat giganții tehnologiei Apple și Google cu suma totală de 20 de milioane de euro pentru că au apelat la „metode agresive” de colectare a datelor și de folosire a lor în scop comercial, informează RFI.
AGCM spune că a amendat Apple și Google cu câte 10 milioane de euro pentru că au încălcat codul consumatorului și au ascuns anumite informații față de utilizatorii lor. „Nici Apple, nici Google, nu au pus la dispoziție informații clare despre obținerea și folosirea datelor utilizatorilor cu scopuri comerciale”, a declarat AGCM.
Este a doua oară în această săptămână când organizația italiană a amendat companii americane. La începutul săptămânii, Apple și Amazon au primit amenzi totale de 200 de milioane de euro pentru că au restricționat accesul unor comercianți de produse Apple de pe platforma de vânzări online Amazon.
Un contract semnat în 2018 între Amazon și Apple le permitea doar anumitor vânzători intermediari să revândă produse Apple. Această restricție contravine regulilor UE privind competiția justă. Apple a anunțat că dorește să se asigure că doar produse originale sunt puse la vânzare pe Amazon, iar compania fondată de Jeff Bezos a spus că amenda este „disproporționată și nejustificată”. Ambele companii plănuiesc să facă recurs împotriva amenzilor.
UE înăsprește regulile împotriva companiilor Big Tech
Acum două săptămâni, Google pierduse apelul făcut la Tribunalul UE împotriva deciziei Comisiei Europene de a amenda compania cu 2,5 miliarde de euro, tot pentru încălcarea normelor antitrust.
Statele membre UE au căzut de acord joi asupra adoptări a două seturi de legi importante menite să reglementeze activitatea online a companiilor Amazon, Apple, Google și Facebook.
Editor : Raul Nețoiu