Actualizare 16:25 GFR a cerut acordul Consiliului Concurenței pentru preluarea companiei CFR Marfă. Informația a fost confirmată de reprezentanții instituției. Ancheta Consiliului Concurenței poate dura până la jumătate de an.
Pentru CFR Marfă a început numărătoarea inversă.
„Contractul de privatizare a fost semnat pe 2 septembrie, dată până la care poate depune garanţia este 4 octombrie. Cel care cumpără este încă în termen. Nu avem motive să ne îndoim de buna credinţă”, a declarat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor.
Numai că omul de afaceri nu este dispus să plătească până nu primeşte avizul de la autoritatea de concurenţă, al cărei acord l-a cerut abia azi. Odată începută, acheta poate dura şi jumătate de an. Aşa că, autorităţile vorbesc deja de un plan de rezervă.
„Dacă nu se finalizează privatizarea se va relua procedura de privatizare. Este foarte simplu”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, obligat să părăsească ministerul după condamnarea la 5 ani de închisoare pentru corupţie, crede, însă, că CFR Marfă s-ar descurca şi dacă ar rămâne în administrarea statului.
„CFR Marfă a început să înregistreze profit operaţional în fiecare lună. În luna iulie, un profit mic, în august, aprox 15 milioane de lei, în luna septembrie ne aşteptăm la un profit mult mai mare. În condiţiile în care nu s-ar interveni asupra procesului de management. CFR Marfă ar putea redeveni o companie profitabilă”, a afirmat Relu Fenechiu, fost ministru al Transporturilor.
Mai ales că vor fi reduse costurile cu salariile, spun oficialii. Până la sfârşitul anului, 1.400 de ceferişti ar putea fi disponibilizaţi. Pentru ei statul nu a găsit deocamdată modalitatea prin care se pot acorda salarii compensatorii.
„Deocamdată nu avem o astfel de solicitare din parte CFR Marfă şi fiind în procedură de privatizare nu aprobăm, chiar dacă solicită”, a spus Daniel Chiţoiu, ministrul de Finanţe.
202 milioane de euro a oferit GFR, câştigărorul licitaţiei pentru privatizarea companiei, pentru 51% din acţiunile operatorului feroviar de stat.
Privatizarea CFR Marfă trebuie încheiată până pe 11 octombrie, iar dacă eşuează, statul o va lua de la capăt şi va căuta alt cumpărator pentru 51 la sută din acţiunile CFR Marfă.