Frigul şi zăpada au îngheţat temporar unele afaceri. Cine a avut cel mai mult de suferit
Data publicării:
Zăpada şi gerul din ultima perioadă au afectat unele afaceri. Odată cu topirea stratului de omăt, ies la iveală şi efectele: clienţi mai puţini, încasări mai mici sau comercianţi care au renunţat la afaceri. Printre cei mai afectaţi au fost vânzătorii de maşini şi florarii.
În târgurile de maşini, aglomeraţia de la sfârşitul anului trecut a rămas o amintire. Vremea rea de la sfârşitul lunii ianuarie şi drumurile nedeszăpezite la timp i-au ţinut departe pe cei care aveau de gând să cumpere un autoturism. Astfel, în primele zile după ninsoare, numărul vizitatorilor s-a redus chiar şi cu 80 de procente. Iar aceasta nu e singura problemă pentru vânzătorii de maşini, se plâng comercianţii: oamenii nu mai au bani, iar taxele se înmulţesc.
Numărul mic de clienţi atrage după sine şi vânzări mai slabe, iar asta se vede cel mai bine după numărul de locuri goale din parcare pe care altădată le ocupau comercianţii.
Încasări mai mici a avut şi Primăria Capitalei, din taxele de parcare. Şoferii care s-au încumetat să plece la drum şi-au lăsat maşinile la marginea străzii, pentru că locurile de parcare sunt în continuare pline cu zăpadă.
Afacerile florarilor au fost şi ele afectate, mai ales din cauza gerului.
Stratul gros de zăpadă a căzut însă la ţanc pentru agricultori. Culturile de primăvară sunt acum la adăpost după ce au fost ameninţate de ger şi lipsa de precipitaţii.