La începutul acestei luni, liderul de sindicat al angajaţilor Ford din România spunea că fabrica din Craiova o să rămână până la finalul anului fără unul dintre cele două modele de motoare EcoBoost pe care le produce. Însă, directorul Ford România spune că nu-i aşa şi că acea secţie este suficient de flexibilă cât să producă şi un al treilea motor. Sau mai multe. Mai multe vor fi şi modelele de maşini produse la Craiova. Citat de Hotnews, preşedintele Ford România
„Urmează să extindem producţia cu al doilea vehicul, iar când acest lucru se va întâmpla trebuie să angajam noi oameni. O să trecem de la două schimburi la trei. Deci vom avea nevoie de oameni instruiţi şi, lucrând îndeaproape cu universităţile, vom putea avea oameni mai pregătiţi în domeniile în care avem nevoie”, a declarat Jan Gijsen, preşedintele Ford România.
Ford vrea aşadar să aducă ingineri tineri în momentul în care va intra în producţie un al doilea model, pe lângă B-Max. Pentru introducerea celui de-al doilea model ar putea fi angajaţi între 800 şi 3.500 de oameni noi la Craiova, estima şeful Ford România în primăvară, iar modelele luate în calcul erau Fiesta, EcoSport şi Ka.
Totuşi, planurile companiei auto americane rămân unele ipotetice. Într-adevăr, fabrica din Craiova nu este folosită la adevăratul ei potenţial. Cei 3.500 de oameni care lucrează acolo şi-au petrecut mult prea multe zile în şomaj tehnic în aşteptarea unor vremuri mai bune pentru Ford B-Max pe piaţa occidentală.
Însă condiţiile din piaţa auto nu permit deocamdată ca fabrica din Craiova să demareze pur şi simplu producţia unui nou model. Acesta va trebui adus dintr-o altă fabrică din Occident. Iar în Europa, sindicatele puternice fac ca relocara producţiei dintr-o ţară în alta să fie un procedeu foarte greoi.
La fel ca fabrica Dacia de la Mioveni, fabrica Ford din România are însă avantajul unor salarii mai mici decât în Vest. 400 de euro pe lună câştigă în medie angajaţii Ford din Craiova.