Data estimată pentru semnarea primelor contracte de lucrări este primul trimestru al anului 2017. Guvernul îşi propune ca Magistrala să fie gata până în 2020, când România va organiza meciuri la campionatul european de fotbal. Restul banilor, 700 de milioane de euro vor fi împărţiţi între secţiunile din Magistrala 5 şi Magistrala 4 deja aflate în construcţie.
Bucureştiul are un plan de dezvoltare pentru transportul urban până în 2030. În acesta se vorbeşte despre trei magistrale noi de metrou, pasaje supraterane şi sute de kilometri de piste pentru biciclete. Pentru a fi pus în practică, Primăria Capitalei are nevoie de bani europeni. Din şapte miliarde de euro cât este valoarea totală a proiectelelor, mai mult de jumătate din sumă este alocată pentru extinderea reţelei de metrou.
Adică prelungirea Magistralei 4 de la Gara de Nord până la Gara Progresul şi a Magistralei 5 care va fi continuată de la staţia Eroilor până la capătul cartierului Pantelimon.
În plan ia naştere şi Magistrala 6, construită de la zero care va lega Aeroportul Otopeni de oraş. Proiectul prevede şi construirea unei linii care va lega localitătile Bragadiru şi Voluntari şi va străbate Capitala pe o distanţă de 21 de kilometri. În plan apare şi Magistrala 8, între cartierele Crângaşi şi Dristor.