Companiile româneşti vor să investească în Iran domenii grele: în energie, în metalurgie, în producţia de trenuri şi maşini şi în agricultură. Aşa că nu este exclus ca Dacia sau Petrom să se numere printre companiile care îşi vor trimite reprezentanţii la Teheran.
Componenţa delegaţiei româneşti nu este cunoscută deocamdată. Pentru Dacia, francezii de la Renault oricum începuseră negocierile cu iranienii încă de dinainte ridicării sancţiunilor.
România încearcă să reconstruiască relaţiile economice cu Iranul care au fost întrerupte de prăbuşirea regimului Ceauşescu. Schimburile comerciale au scăzut de la un miliard de dolari înainte de Revoluţie, la doar 158 de milioane de dolari în 2013, arată cele mai recente date.
La începutul anilor 70, România îi ajuta pe iranieni să îşi dezvolte fabrica de tractoare din Tabriz cu tehnologia folosită la Braşov. Apoi, agronomii români i-au învăţat pe cei iranieni cum să facă agricultură. În schimb, Ceaşescu a obţinut acces la petrolul iranian. A construit chiar şi o rafinăre pentru procesarea lui, Petromidia. Acum, petrolul irainian se întoarce în România, adus de ruşii de la Lukoil pentru rafinăria Petrotel. Compania va plăti cu produse rafinate importurile.