Publicarea listei cu datornici de către Fisc, judecată de către Curtea Constituțională

Te-ar putea interesa și:
Tribunalul București a sesizat, pe 16 decembrie, Curtea Constituțională a României (CCR) privind posibila neconstituționalitate a publicării listei cu datornici persoane fizice de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
Măsura sesizării vine după ce Fiscul a contestat amenda primită pentru nerespectarea legii privind datele personale de la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), potrivit Profit.ro.
În mai 2016, ANAF a primit o amendă de 16.000 lei de la ANSPDCP pentru publicarea datelor personale ale datornicilor persoane fizice. Mai precis, sancțiunea a fost aplicată pentru că Fiscul a prelucrat și publicat datele pe alt site de internet decât pe propria pagină și nu a asigurat informarea completă a persoanelor respective.
Ulterior, ANAF a precizat că va corecta problemele semnalate, dar că va contesta amenda și va continua publicarea listei.
Ca urmare a contestației ANAF, Tribunalul București, secția contencios-administrativ, a admis, pe 16 decembrie, cererea pârâtului ANSPDCP (reclamantul fiind ANAF care a contestat amenda n.n.) de sesizare a Curții Constituționale.
După anunțul ANSPDCP, ANAF nu a mai publicat lista pe site-ul data.gov.ro, ci pe site-ul propriu. Totodată, ANAF a susținut că a publicat date neactualizate privind doar 7 persoane.
Lista datornicilor este publicată în baza Legii 207/2015 (Codul de procedurã fiscalã) și a Ordinului ANAF 558/2016, emis în februarie 2016.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.