Filmele româneşti, fără finanţatori și fără spectatori

Data publicării:
cinema descentralizare 2 nov
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Filmele româneşti aduc sub 2 la sută din încasările totale din cinematografe. Cele 23 de filme autohtone lansate anul trecut au generat vânzări de bilete în valoare de circa 670 de mii de euro dintr-un total de 36 de milioane de euro.

Cu un aflux de filme străine de succes, producţiile autohtone ajung cu greu să fie cunoscute de public, mai ales dacă nu câştigă premii. Casele de distribuţie de film spun că nu există nicio strategie la nivel naţional şi că banii care vin de la stat prin intermediul Centrului Naţional de Cinematografie sunt insuficienţi atât pentru producţie, cât şi pentru distribuţie.

Filmul românesc va beneficia de mai puţini bani pentru a fi promovat, ca buget de marketing. Asta face ca filmul românesc, care şi aşa e în scădere, să fie iar în scădere, pentru că nu ne putem compara cu filmul american”, a explicat Daniel Mitulescu, director Metropolis Film.

Prea puţine filme româneşti au atras un număr considerabil de spectatori. Dintre filmele lansate anul trecut, doar „Poziţia Copilului”, film premiat la Berlin, a avut cel mai mare succes la publicul din cinematografe, strângând 280 de mii de euro din vânzarea de bilete.

Orice succes autohton păleşte însă în faţa succesului american. La o săptămână de la premiera pe piaţa românească, producţia „Lupul pe Wall Street”, cu Leonardo di Caprio în rolul principal, a adunat până acum aproape de 400 de mii de euro din bilete. Peste 94 de mii de spectatori au văzut filmul.

Sunt însă și filme românești care au adunat încasări totale de câteva zeci de euro. Este cazul peliculei „Cernozaurii”, care a avut încasări totale de circa 50 de euro, potrivit datelor Cinemagia. În lipsă de finanţare, filmele româneşti nu se pot promova, aşa că nici operatorii de cinematografe nu sunt prea interesaţi să ruleze producţiile autohtone.

Filmele americane, cu bugete uriaşe de marketing, sunt reţeta succesului garantat. Filmele româneşti trebuie să atragă finanţare din surse private, pentru că susţinerea de la Centrul Naţional al Cinematografiei este prea mică. Pentru un film românesc, CNC acordă circa 5.000 de euro bani care să fie folosiţi pentru fabricarea de copii, de afişe şi de alte materiale de promovare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Călin Georgescu, transfigurat la Poliție. Reacția fostului candidat în fața camerelor de filmat FOTO
Digi FM
Mitică Dragomir, dezvăluiri despre divorțul lui Dan Șucu: „Nu e normal să îi dai soției tale jumătate din...
Pro FM
Diddy, aflat în închisoare, a vorbit la telefon cu Kanye West: "E tragic. Sunt Puff Daddy în închisoare...
Film Now
Zendaya, acuzată că și-a abandonat sora vitregă: „Am trecut prin cancer și chimioterapie singură, fără niciun...
Adevarul
Tensiunile internaționale cresc după ce China a executat patru cetățeni canadieni
Newsweek
Care pensionari nu iau ajutorul de 400 lei la pensie în aprilie, deși au dreptul legal? Ce pensie au
Digi FM
Cine este John Ion Banu, candidat independent la alegerile prezidențiale. A emigrat în SUA înainte de...
Digi World
A urmat dieta carnivoră și a ajuns de urgență la spital. Cu ce probleme s-a confruntat
Digi Animal World
Autoritățile au crezut că au găsit un vultur rănit, dar când l-au analizat, au izbucnit în râs. Ce avea, de...
Film Now
Cine sunt părinții lui Owen Cooper, băiatul care joacă în Adolescence. Oameni simpli și muncitori care fac...
UTV
Andreea Bănică își îngrijorează fanii: „Am plâns ceva...”. Artista, în lacrimi pe rețelele de socializare