Nicu Terza are o firmă de maxi taxi în Constanţa şi mari probleme cu poliţele de asigurare. Unele din cele 47 de maşini sunt blocate în service-uri: „Au probleme cu cei de la Astra, nu îi despăgubesc, noi mai avem 3 maşini blocate în diverse service-uri şi tot aşa se întârzie din cauza că nu au plătit. Cei de la Astra întârzie dosarele”.
Nu este singurul aflat în această situaţie.
Abia după ce un judecător va declara oficial firma Astra Asigurări în faliment, gestionarea poliţelor va fi preluată de Fondul de Garantare a Asiguraţilor. Până atunci, dosarele de daună ar trebui acoperite tot de companie. Sunt însă puţine şanse să se întâmple acest lucru, ţinânt cont că firma are datorii neachitate către service-uri încă de anul trecut. 4 milioane de lei însumează doar cazurile reclamate la ASF în ultimii doi ani.
Călin Rangu, director în cadrul ASF: „Va fi decizia companiei ce face cu banii, plăteşte salarii, curentul electric, până la apariţia în Monitorul Oficial a deciziei finale şi transferul către fondul de garantare. Avem vreo 400 de plăţi pentru care i-am tot chemat pe cei de la Astra să le facă încă din 2014, sunt 250 de dosare în acest moment la plata şi neplătite din 2015”.
Cristian Muntean, director Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente: „În mod sigur va fi peste un an de zile şi acest termen se poate întinde până la trei, patru, cinci ani”.
Dosarele de daună aflate acum pe rol înseamnă alte 76 de milioane de lei. Cei care plătesc singuri reparaţiile vor trimite şi ei cereri de decontare. Dacă poliţele încheiate de Astra nu vor fi vândute, după declararea falimentului, unei alte companii din domeniu, oamenii vor primi banii în funcţie de perioada pe parcursul căreia au fost asiguraţi şi de sumele plătite. Contactaţi de Digi24, reprezentanţii Astra Asigurări nu au dorit să facă niciun comentariu oficial.
Citiţi şi
ANALIZĂ Business Club. Astra Asigurări, povestea unui faliment