Explozia preţurilor se simte şi la raftul cu covrigi. Facturile mari la energie duc la scumpiri în lanţ la produsele de panificaţie

Data publicării:
covrig
Produsele de panificaţie, ameninţate de scumpiri importante. Foto: Profimedia Images

Nici covrigul, gustarea preferată a românilor, nu scapă de scumpirile din cauza facturilor crescute la energie. În mai puțin de un an și-a dublat preţul. Astfel, tradiţionalul covrig a ajuns să coste 2 lei, iar în curând va fi 2,5 lei. Specialiştii se aşteaptă ca preţul tuturor produselor de panificaţie, de la covrig şi pâine, la merdenele şi cozonaci să crească.

Zilnic, peste 40% dintre români obișnuiesc să ia micul dejun în drum spre serviciu, arată un studiu recent. Pentru ei, prima oprire e mereu la patiserie, deși covrigul nu mai costă de mult 1 leu, iar merdeneaua costă 5 lei, dublu față de cât costa în urmă cu un an.

Proprietarii patiseriilor recunosc că s-a ajuns în această situație din cauza facturilor crescute la energie electrică.

Cristian Chițu, proprietar patiserie: În luna decembrie am achitat o factură la energie electrică de 28 de mii de lei. În aceeași perioadă a anului precedent factura a fost de 12 mii de lei. Am fost obligați, din păcate, să majorăm prețurile produselor de la 1 ianuarie, astfel încât să putem suporta pierderile generate de mărirea de prețuri la materia primă și la energia electrică.

România a avut în 2021 cea mai mare producţie de grâu din ultimii 14 ani - 11 milioane de tone. Făina s-a scumpit însă cu peste 10%, energia electrică cu aproape 15 procente, iar gazele cu peste 51%.

Cristian Chițu, proprietar patiserie: Anul trecut am reușit să suport mărirea de prețuri din profit, dar neavând o predictibilitate în această zonă și neavând o previziune directă pe bugetul din 2022, la 1 ianuarie am fost obligat să măresc prețurile la majoritatea produselor.

Chiar și în perioadă de criză, afacerile cu produse de patiserie s-au dovedit cele mai re­zistente în ultimii doi ani. Numărul de simigerii a crescut de 6 ori în 10 ani. Cele mai multe covrigării, după București, sunt în județele Argeș și Arad. În Capitală, anul tre­cut au fost deschise peste 70 de u­nităţi noi, în po­fida pandemiei de COVID-19.

Avantajul lor este că produsele se vând tot timpul anului, amplasarea locaţiei într-un loc cât de cât circulat înlocuieşte inves­tiţiile în marketing şi publicitate, iar preţul lor foarte mic atrage şi un nu­măr ma­re de clienţi.

Citește și: Pâinea și alte produse de panificație se vor scumpi. Brutarii și morarii spun că au primit facturi mai mari și de șase ori

Editor : I.C

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ce mâncau țăranii români la micul dejun în anii ‘40. Alimentele care nu le lipseau de pe masă...
Digi FM
Un tânăr care se plimba cu caiacul, înghițit de o balenă și eliberat nevătămat. Momentele incredibile...
Pro FM
Ce ar fi determinat despărțirea dintre Bianca Censori și Kanye West. Apropiat: „S-a săturat, a fost picătura...
Film Now
Salma Hayek a publicat poze din anii '90, în care apare fără haine, și a stârnit reacții cu nemiluita. 1,3...
Adevarul
Ţara care foloseşte cele mai multe fusuri orare din lume, 12, se află în Europa. Indiciu: nu este Rusia
Newsweek
Minstrul muncii, după tăierea tuturor pensiilor cu 12%. „Am modernizat sistemul de pensii”
Digi FM
Elon Musk, tată pentru a 13-a oară, alături de o tânără de 26 de ani. Reacția miliardarului, după ce mama a...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Momentul emoționant în care un câine află că stăpâna sa este însărcinată. Imaginile inedite fac furori pe Tik...
Film Now
Cum arată viața lui Richard Gere de când s-a mutat în Spania. Soția lui a făcut publice imagini rare pe...
UTV
Reacția lui Alexandru Ciucu după dezvăluirile Alinei Sorescu despre mariajul lor. „Nu înțeleg de ce trebuie...