Actualizare 16.00. Gruia Stoica se află la Ministerul Transporturilor, unde discută cu reprezentanți ai comisiei pentru privatizarea CFR Marfă.
„Avem niște obligații contractuale, atât eu, cât și vânzătorul. La ora 15 constatăm cine și le-a îndeplinit și cine nu. Nu știu cu cine mă întâlnesc. Cu cei din comisia de privatizare, cu siguranță. Nu există nicio condiție de plată, niciun termen de plată. Există o dată a finalizării tranzacției când se îndeplinesc condițiile suspensive pe care noi, vânzătorul și cumpărătorul, le-am stabilit și, independent, vine și avizul Consiliului Concurenței, așa cum stabilesc normele europene”, a declarat Gruia Stoica într-o intervenție telefonică la Digi24.
Întrebat ce semnificație are data de 14 octombrie în acest caz, proprietarul GFR a răspuns: „Ca termen de finalizare, nu există data de 14 octombrie, și nici ca termen de plată. Plata se face în momentul în care toate condițiile suspensive sunt îndeplinite”.
Întrebat de ce a așteptat până acum pentru a cere desecretizarea contractului, Gruia Stoica a răspuns: „Pentru că am aşteptat până în ultima zi să se dea o prelungire şi să aibă şi Consiliul Concurenţei timp să facă o analiză”.
Despre solicitarea avizului Consiliului Concurenței, președintele GFR a spus că, după semnarea contractului, a pregătit documentația necesară, care înseamnă „un portbagaj întreg”, și a depus-o cât a putut de repede.
Gruia Stoica a precizat că va anunța dacă va plăti astăzi diferența de bani după întâlnirea de la ora 15, întrebând-o, retoric, pe prezentatoarea Timea Bereczki: „Dumneavoastră când vă duceți și cumpărați ceva dintr-un magazin, plătiți la intrare?”.
Omul de afaceri a declarat tot la Digi24, în data de 10 octombrie, că are banii și este pregătit să achite suma restantă pentru preluarea CFR Marfă, chiar dacă nu este somat să o facă decât după primirea avizului Consiliului Concurenței.
„Noi suntem pregătiți să facem acest demers, chiar dacă riscăm să stăm cinci luni de zile să blocăm această sumă mare”, a spus președintele GFR.
La întrebarea „În acest moment aveți banii?”, Gruia Stoica spus „Sigur că da” și a subliniat faptul că și înainte de a depune scrisoarea de garanție au fost aceleași discuții că nu ar dispune de banii necesari, dar că el și-a respectat obligațiile asumate, fiecare etapă.
Gruia Stoica mai are de achitat 172 de milioane de euro, însă oficialii guvernului se pregătesc deja pentru un eşec al privatizării. Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, i-a cerut ieri explicaţii secretarului de stat Cristian Ghibu, pentru felul in care a fost gestionat întregul proces.
Câteva ore mai devreme, GFR ceruse desecretizarea contractului cu statul.
Grup Feroviar Român îi acuză pe reprezentanţii Ministerului Transporturilor că nu au reuşit să obţină acordul băncilor care au creditat CFR Marfă pentru schimbarea acţionariatului şi că nu au prelungit termenul de finalizare a privatizării.