Compania Black Sea Oil and Gas (BSOG) nu are asigurare de război pentru zăcămintele de gaze Ana şi Doina, care au intrat recent în producţie, însă proiectul merge mai departe, a afirmat, marţi, Mark Beacom, CEO al companiei.
El a participat la ceremonia organizată la Vadu, judeţul Constanţa, cu ocazia începerii exploatării gazelor naturale în proiectul Midia, operat de compania Black Sea Oil & Gas. Primele gaze din aceste perimetre au intrat în sistemul naţional pe 15 iunie.
„În zona economică a României nu este război, dar există un impact. Am avut mine detectate în apropierea platformei, nave de război în jur, avioane care ne survolează platforma şi vedem ce se întâmplă. Insula Şerpilor nu este departe, de asemenea am văzut platformele din Crimeea cum sunt bombardate şi totul este atât de aproape. Dar vom finaliza acest proiect”, a afirmat Beacom, potrivit Agerpres.
Întrebat dacă proiectul are asigurare pentru acest lucru, el a răspuns negativ.
„Nu avem asigurare. Nu poţi avea asigurare când operezi în apropierea unui război. Nu te poţi duce la asigurători să ceri aşa ceva. Deci ne asumăm aceste riscuri”, a subliniat oficialul companiei.
Întrebat dacă BSOG va renunţa la procesul intentat statului român pentru unele prevederi din Legea offshore, care sunt încă în vigoare, el a răspuns că nu a luat încă o decizie în acest sens.
La rândul său, Gabriel Comănescu, CEO al Grup Servicii Petroliere, compania care a construit proiectul, a arătat că acesta este cel mai mare proiect de infrastructură realizat în România în ultimii 30 de ani.
„A fost un proiect complicat. Prima inginerie a început în 2019, amplasarea conductei terestre şi prin mare a durat 90 de zile, iar pregătirea a început cu un an înainte. Platforma de pe mare nu are operatori umani, se face doar mentenanţă sau intervenţie la necesitate”, a spus Comănescu.
Potrivit acestuia, proiectul BSOG este un pas enorm spre reducerea dependenţei de importurile de gaze.
„Este un proiect făcut 95% de GSP. Din punctul meu de vedere, este cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani, făcut tailor-made (personalizat - n.r.), nou-nouţ. Este făcut pe forţele noastre, făcut de o companie românească. Am plecat de la un trabant şi am ajuns la un Mercedes S Class”, a adăugat Comănescu.
Editor : I.C