Din cei aproape 6.000 de oameni care lucrează pentru compania naţională de drumuri, doar 2.700 sunt muncitori. Ceilalţi restul sunt ingineri, contabili, economişti şi jurişti. În vara anului trecut, în CNADNR erau şi o 1.100 de şefi.
Reorganizarea din luna mai nu a schimbat cu mult lucrurile. Doar numărul şefilor s-a redus cu aproape 70, în plus s-a dat drumul angajărilor.
Cât de curând însă va ajunge pe masa Executivul actul normativ prin care compania naţională de drumuri şi autostrazi ar trebui să fie separată în două entităţi: una de investiţii, una de reparaţii şi mentenanţă.
Compania cea nouă se va ocupa exclusiv de investiţii pentru autostrăzi, drumuri expres, drumuri naţionale, variante ocolitoare. În compania nouă vor trebui să vină acei oameni care s-au specializat în investiţii. Ei vor fi completaţi cu oameni din afara companiei. Este foarte important să li se asigure salariile la nivelul pieţei şi un pic peste. Fostul ministru al Transporturilor nu a spus şi cum se va face împărţeala angajaţilor.
Divizarea companiei este însă contestată de specialiști în domeniu. Unul dintre motive este acela că divizarea va presupune transferul unei documentații uriașe, pentru 16.000 de kilometri de drumuri naționale sau autostrăzi de la actuala CNADNR la viitoarea companie de intrețiunere. Cele două companii apărute vor avea propriile compartimente de personal, cum ar fi juridic, resurse umane, informatic, administrativ etc motiv pentru care numărul total de personal va crește. Dacă dezavantajele sunt evidente nu este clar care vor fi avantajele.