Ebay, Amazon şi Uber pierd milioane de dolari

Data publicării:
dolari gramezi foto california lottery fb

Odată ce s-a dezvoltat modelul corporaţiei online a apărut şi problema mutării banilor online. La nivel global, din tranzacţiile făcute pe internet numai 85% sunt reuşite. La celelalte (superimpose 15% Tranzacţii eşuate) 15% clientul primeşte mesajul „tranzacţia a eşuat", nu poate să cumpere nimic şi compania tocmai a pierdut un client. Din aceste 15 procente însă 10 vin din motive perfect legitime, de pildă deţinătorul cardului nu are fonduri suficiente, dar mai răman 5% care sunt pură eroare. Şi cum anual se fac miliarde de plăţi cu cardul pe internet, 5% înseamnă o avere scursă printre degete.

De vină sunt imperfecţiunile sistemelor de plată. Însă o companie IT din Olanda le dă corporaţiilor online speranţa că această problema s-ar putea remedia. Adyen, un nume deja cunoscut în industria fintech, a lansat Revenue Accelerate - un sistem care le promite companiilor să nu mai piardă acele 5% dintre tranzacţii. O face folosind propria platformă de procesare a plăţilor care integrează toate tipurile de carduri, astfel încât compania ajunge practic să controleze total fluxul banilor de la cumpărător la magazin fără a mai schimba şi alte mâini. Aşa se reduc şi erorile. Mai mult, acest control le permite olandezilor să colecteze mai multe date despre tranzacţii decât pot alte sisteme, date care ajută programul să se adapteze, să creeze cea mai rapidă rută de trecere a banilor în contul magazinului. În cazul clientului care are fonduri disponibile, de cele mai multe ori motivul respingerii plăţii e chiar lipsa unor informaţii pe care procesatorul putea sa le adune.

De soluţia olandezilor s-au aratăt deja interesaţi Facebook, Uber şi Spotify care ar putea recupera milioane de dolari de pe urma tranzacţiilor nereuşite. Dincolo de banii care intră direct în cont, mai sunt şi oportunităţile de viitor - clientul care încearcă iar şi iar să meargă cu Uber şi nu reuşeşte din cauza cardului va alege o companie rivală sau una clasică de taxi. Aşa se face că odată ce comerţul şi serviciile se mută în online , în tranziţie sunt traşi şi procesatorii de plăţi. Dacă anul trecut trebuiau doar să proceseze plăţile şi atât, acum li se cere să contribuie la dezvoltarea companiilor online - să nu le supere clienţii şi să nu le blocheze banii.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Două localități din România ating geruri la cote extreme. Se spune că este atât de frig încât până și râul...
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Elena Lasconi, fotografii cu fiica ei, înainte de alegeri. „Avem multe de învățat de la copiii noștri”
Newsweek
HAOS la Poșta Română: Peste 2.000.000 de pensii, în pericol să nu fie livrate. Guvernul intervine
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Ylva Johansson
Șefa migrației din UE a tras un semnal de alarmă cu privire la vizele rusești. Care ar fi amenințările la...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...