După ce s-a votat programul de guvernare, Drulă numără din nou kilometrii de autostradă promiși: Includ și proiectele în derulare

Data publicării:
catalin drula usr
Vicepreședintele USR, Cătălin Drulă. Sursa: INQUAM Photos/Octav Ganea

Cei peste 1.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres prevăzuţi în programul de guvernare a fi realizaţi în perioada 2021-2024 includ și proiectele aflate în derulare şi nu vor fi finalizaţi toţi în patru ani, a afirmat, joi, noul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, la preluarea mandatului. El a revenit cu precizări la datele prezentate în capitolul Transporturi din Programul de guvernare, spunând că s-a „săturat până peste cap” de „acest sport al kilometrilor de autostradă”.

„Ar fi foarte frumos (să îi putem face - n.r.), dar n-avem 1.000 încă la 30 de ani după Revoluţie, ca în 4 ani să-i avem. Cei 1.000 de kilometri, ca să clarific asta, din programul de guvernare includ proiecte care sunt în derulare, proiecte care au contracte semnate, dar sunt în fază de proiectare, proiecte care sunt în licitaţie şi nu au încă un contract semnat şi proiecte care vor fi semnate şi contractate. Nu sunt 1.000 de kilometri care vor fi finalizaţi până în 2024 toţi. O parte, da”, a spus Cătălin Drulă, citat de Agerpres.

El a precizat că experienţa proiectelor de infrastructură care au fost implementate până în prezent arată faptul că foarte important este să existe managerii şi specialiştii care sunt capabili să ducă aceste proiecte la capăt.

„Acum ştim că pe cele care sunt în execuţie de multe ori apar cauze care le întârzie. De exemplu, lotul care va fi inaugurat anul acesta, Sebeş-Turda lotul 2, este început în 2013. Nu intrăm în detalii de ce a durat 8 ani în loc de 18 luni. Nu e nici vina mea, nici vina domnului ministru Bode, dacă vă uitaţi că sunt 6 ani înainte. Dar, dincolo de acest lucru, că este acest sport al kilometrilor de autostradă de care eu cel puţin din partea cealaltă privind m-am săturat până peste cap, important este să avem managerii şi oamenii care să ducă aceste proiecte, să se gândească la toate etapele, de expropriere, de relocări de utilităţi, să avem proiecte tehnic bine puse la punct sau dacă a fost un proiect mai slab la început pe care am licitat (...), ca să facem totuşi ceva în ţara asta că ar dura prea mult, să avem flexibilitatea în derulare, să acceptăm că nu e perfect proiectul nostru şi să acceptăm modificările care vin. Punând lucrurile astea cap la cap, lucrând cu autorităţile care de multe ori la mediu sau în alte părţi întârzie cu unele avize, să le putem derula în timp. E simplu de spus că lucrurile vor merge perfect”, a mai spus ministrul.

Ce prevede programul de guvernare

În Programul de guvernare, la capitolul Transporturi, Guvernul Cîțu a împărțit planurile în două subcapitole distincte: „Continuarea proiectelor în execuție și finalizarea acestora”, pe de o parte, și „Demararea unor proiecte noi de investiții prin programul de construcție autostrăzi și drumuri expres în baza unor documentații mature și bine fundamentate”, pe de altă parte.

Doar autostrăzile de la subcapitolul „Demararea unor proiecte noi” depășesc în lungime 1.000 de kilometri.

La acestea se adaugă sute de kilometri de autostrăzi aflați deja în execuțieși alte sute de kilometri de drumuri expres și variante ocolitoare a localităților.

Condiții pentru îndeplinirea programului

Trei condiții sunt esenţiale pentru realizarea programului de guvernare pe partea de transporturi, a mai spus ministrul, şi anume: finanţarea, capacitatea administrativă şi priorităţile strategice.

„Îmi doresc, pentru asta o să mă lupt, nu pot să garantez acum, dar în programul de guvernare noi avem o viziune pe 10 ani şi avem o declaraţie de intenţie pe proiecte, pentru că am spus că sunt trei lucruri care sunt esenţiale ca să putem realiza acest program, acest salt în dezvoltarea infrastructurii din România: banii - dacă n-ar fi banii nu se pot plăti facturile şi nu putem face şi acesta este, sper, în momentul de faţă, sigur cu PNRR, cu fondurile europene. În al doilea rând, capacitatea administrativă. Degeaba semnez 30 de contracte dacă nu am echipa care să poată să le deruleze - şi aici ne vom concentra foarte mult în perioada următoare, este obiectivul nr. 1 pentru mine. Şi în al treilea rând, priorităţile strategice, planul pe care-l avem. El s-a schimbat de foarte multe ori. Din fericire, în ultimii ani, miniştrii transporturilor au înţeles - şi eu înţeleg la fel - să nu mai schimbe priorităţi sau nu schimbăm că autostrada se face pe aici sau pe dincolo, iar în programul de guvernare exact aceste priorităţi sunt prinse: trecerile carpatice, autostrăzile Moldovei, care pentru mine reprezintă un proiect foarte important şi mă bucur că s-a deschis un sector din Autostrada A7, cel care prezintă Varianta de Ocolire Bacău, dar trebuie să o facem pe toată de la sud la nord; Autostrada Transilvania, centurile Bucureştiului, Autostrada A0”, a mai arătat Cătălin Drulă.

Noul şef de la Transporturi a subliniat că doreşte o dezvoltare echilibrată a întregii ţări din punct de vedere al infrastructurii, iar de multe ori proiectele mici au un impact foarte mare.

„Cred într-o dezvoltare echilibrată pe toate zonele din ţară şi cu proiecte care sunt uneori mai mici, dar au impact foarte mare şi vă dau exemplu în Dobrogea, despre continuarea A4 spre sud, acea variantă de ocolire a litoralului, ca să nu mai avem acele cozi, o idee veche de 5 ani şi multe, multe altele. Chiar vreau să stăm de vorbă despre ele, chiar vreau să le detaliem pe toate, dar, repet, dincolo de declaraţii de intenţie, de declaraţiile unui manager politic, aşa cum sunt eu anul ăsta, vreau să formez echipele care chiar să le livreze. Asta ar asigura diferenţa dintre succes sau nu, şi aici mă voi concentra în perioada următoare”, a susţinut Drulă.

Editor : Bogdan Păcurar

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri