Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a anunţat, luni, că va fi înfiinţată Comisia Naţională pentru aprobarea planului de fundamentare a aderării la moneda Euro în 2024, din care vor face parte reprezentanţi din Academia Română, Preşedinţie, Guvern, părţi interesate din societatea civilă, alte instituţii, structurile asociative ale autorităţilor locale.
Foto: Shutterstock
”Doamna prim-ministru ne-a informat că în această săptămână prin HG se va înfiinţa Comisia Naţională pentru Aprobarea Planului de Fundamentare şi de Aderare la Moneda Euro până în 2024, comisie din care vor fi invitaţi să facă parte reprezentanţi din Academia Română, Preşedinţie, Guvern, părţi interesate din societatea civilă, alte instituţii, structurile asociative ale autorităţilor locale, în aşa fel încât până la 15 noiembrie cel mai târziu calendarul de implementare şi planul de acţiune şi de măsuri să fie aprobat, pentru ca începând cu 1 ianuarie 2019 să se implementeze aceste măsuri”, a declarat Liviu Dragnea, după o întâlnire a liderilor PSD, informează News.ro.
România nu pare a duce însă lipsa unui comitet care să se ocupe de trecerea la Euro. În cadrul Băncii naționale a României funcționează un alt comitet de trecere la moneda unică. Comitetul a fost înfiinţat în luna februarie 2010 şi la momentul respectiv era format din aproximativ 40 de persoane, reprezentând membrii Consiliului de administrație, conducerea direcțiilor de specialitate care asigură nemijlocit îndeplinirea funcţiilor de bază ale băncii centrale, precum şi un număr semnificativ de consilieri şi experţi.
Problema principală a României, în privința trecerii la Euro, pare a fi cea nu absența vreunui comitet, ci politicile fiscale practicate de Guvern, contrare celor monetare promovate de către Banca Națională. O altă problemă este gradul redus de competitivitate al economiei românești. Evoluții economice pozitive din punct de vedere al aderări la UE și criteriilor de la Maastricht, cum ar fi dobânda medie pe piața bancară, inflația, deficitul bugetar și de cont curent au fost afectate în sens negativ, în ultimul an, de politicile bugetare ale Guvernului, au acuzat mai mulți economiști recent.
Unii, cum ar fi Aura Socol, profesor de economie al ASE București, au atras atenția că aderarea la UE în absența convergenței economice reale se va solda cu șomaj în creștere și inflație deoarece nu va mai exista posibilitatea reglajelor economice prin cursul de schimb leu-euro.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.