Topul alimentelor care s-au scumpit cel mai mult în ultimul an. Zahărul, cea mai mare creștere de preț față de 2022

Zahărul se menţine în topul produselor care s-au scumpit cel mai mult în ultimul an, cu o creştere a preţului de 58,71% în mai 2023 faţă de mai 2022, potrivit datelor publicate marţi de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Alte alimente care au consemnat creşteri importante de preţ sunt untul (+ 32,46%), margarininsa cu 31,39%, ouăle, cu un plus de 29,72%, brânza de vacă (telemea) cu 28,94%, alte legume şi conserve de legume cu 28,78% şi cartofii cu 25,54%, scrie Agerpres.
În topul mărfurilor nealimentare care au consemnat cele mai mari creşteri de preţ în perioada analizată s-au aflat energia termică, cu 23,82%, detergenţii, cu 16,77%, articolele de igienă şi cosmeticele, cu 15,58%, şi alte mărfuri nealimentare, cu 15,46%. Combustibilii s-au ieftinit cu 9,05%, iar medicamentele cu 3,7%.
În sectorul serviciilor, cel mai mult s-au scumpit transportul aerian, cu 46,25%, serviciile de apă, canal salubritate - 21,93% şi transportul CFR, cu 21,18%.
De la lună la lună, în aprilie faţă de martie, cele mai importante creşteri ale preţurilor au fost consemnate la cartofi 11,28% şi fructele proaspete - 4,68%.
Luna trecută, la produse alimentare s-au scumpit alte legume şi conserve de legume, cu 2,40% şi citricele şi alte fructe meridionale cu 2,09%, iar cea mai importantă ieftinire a fost consemnată în cazul laptelui de vacă, 5,7%. De asemenea, combustibilii s-a ieftinit cu 2,61%. La servicii nu se constată ieftiniri faţă de luna anterioară.
Rata anuală a inflaţiei a scăzut la 10,64% în mai 2023, de la 11,23% în aprilie 2023, în condiţiile în care mărfurile alimentare s-au scumpit cu 18,73%, cele nealimentare cu 5,15%, iar serviciile cu 11,16%, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, date marţi publicităţii.
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.