Economia Turciei a coborât și mai mult în categoria „junk” după ce inflația a ajuns la 78,6% în iunie

Agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a coborât ratingul Turciei într-o zonă inferioară a categoriei „junk” (nerecomandat pentru investiţii - n. red.), avertizând că politicile guvernamentale contribuie la „spirala inflaţionistă” şi descurajează intrările de capital.
Fitch a informat că a coborât ratingul suveran al Turciei de la „B plus” până la „B”, adică cu cinci trepte sub nivelul „investment grade” (recomandat pentru investiţii - n. red.). În plus, perspectiva asociată ratingului Turciei este „negativă”, ceea ce înseamnă că o nouă retrogradare este posibilă în perioada următoare, conform Bloomberg, citat de Agerpres.
„Ghidată de consideraţii politice, Banca Centrală a Turciei a menţinut rata dobânzii la 14% din decembrie 2021, în ciuda creşterii rapide a inflaţiei, a impactului războiului din Ucraina asupra pieţelor materiilor prime şi a înăspririi politicii monetare în cele mai dezvoltate economii”, se arată în raportul Fitch.
Anul acesta, Banca Centrală a Turciei nu a modificat rata dobânzii rata dobânzii, chiar dacă rata anuală a inflaţiei a urcat la 78,6% în iunie.
În loc să majoreze dobânzile pentru a ţine sub control creşterea preţurilor şi deprecierea lirei, autorităţile turce au adoptat, anul acesta, câteva măsuri neobișnuite. Autoritatea de reglementare bancară a interzis împrumuturile în lire acordate companiilor care deţin valută, cel mai recent efort de a sprijini moneda naţională şi de a atenua presiunile inflaţioniste.
Anul acesta, lira turcească s-a depreciat cu peste 20% faţă de dolar, după un declin de 44% anul trecut.
Pentru acest an, Fitch se aşteapă ca rata anuală a inflaţiei în Turcia să se situeze în jur de 71,4%, cel mai ridicat nivel dintre statele cărora agenţia le atribuie rating suveran, urmând ca în 2023 inflaţia să scadă la 57%.
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.