Avertismente tot mai dure privind criza lanţurilor de aprovizionare. Ar putea dura cel puțin încă un an

Data actualizării: Data publicării:
camioane in parcare
Camioane parcate pe pistă pe Aeroportul Manston din Anglia, așteptând să traverseze Canalul Mânecii. FOTO Getty Images

Criza lanţurilor de aprovizionare afectează redresarea celei mai mari economii a Europei, Germania, scrie Financial Times. Încrederea a scăzut în toate sectoarele cu excepţia construcţiilor, în condiţiile în care blocajele existente la nivelul lanţurilor de aprovizionare afectează capacitatea de producţie.

Jeremy Nixon, şeful uneia dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, Ocean Network Express, a lansat cel mai recent avertisment cu privire la efectul pe care criza lanţurilor de aprovizionare îl are asupra comerţului internaţional. Potrivit acestuia, criza ar putea dura cel puţin încă un an dacă guvernele nu-şi vor creşte investiţiile în porturi, linii feroviare, depozite şi sisteme rutiere.

Marea Britanie ar putea rămâne fără spaţiu de depozitare în decurs de un an în condiţiile în care per­turbarea lanţurilor de apro­vizionare coincide cu o creştere puternică a sectorului de cumpărături online, avertizează un agent din sectorul imobiliar. Mai mult de un sfert dintre cumpărăturile din sectorul britanic de retail sunt realizate acum online, deşi nivelul a scăzut de la un vârf de 37% atins în ianuarie, relevă date oficiale. Pe fondul temerilor privind întârzierea livrărilor, ia amploare şi fenomenul cumpără online, preia din magazin.

Citește și: Lanțurile globale de aprovizionare au ajuns în pragul colapsului. Cel mai grav avertisment privind transportul rutier, naval și aerian

Efectele crizei lanţurilor de aprovizionare vor deveni vizibile şi în ceea ce priveşte câştigurile companiilor pe trimestrul trei, scrie Mediafax.

Din cauza aceleiaşi crize, industria publicităţii este nevoită să-şi regândească marile campanii de promovare în cea mai importantă perioadă a sa, cea de dinaintea sărbătorilor de iarnă. După cum arată editorul Toy Insider, "nu poţi face publicitate unei jucării despre care nu ştii dacă va apărea pe rafturile magazinelor".

Între timp, constructorii auto europeni avertizează că industria riscă o repetare a crizei semiconductorilor. Constructorii auto europeni trebuie să-şi reducă dependenţa de Asia, riscând în caz contrar o repetare a crizei care a dus la închideri de fabrici pe întregul continent, a avertizat şeful asociaţiei auto a regiunii.

Citiți șiCum au ajuns containerele cea mai „fierbinte” marfă a planetei. Criza care riscă să creeze noi blocaje și să crească prețurile

Oliver Zipse, preşedinte al ACEA şi şef al BMW, avertizează că industria "va suferi consecinţe severe şi imediate" legate de incapacitatea sa de a cumpăra componentele necesare pentru autovehicule. Într-o scrisoare trimisă Comisiei Europene, acesta arată că este necesară o iniţiativă la nivel european pentru construirea de unităţi de producţie de semiconductori în regiune care să rivalizeze cu centrele din Asia.

Citiți șiCriza semiconductorilor va continua. Unul dintre cei mai mari producători spune că stocurile de cipuri sunt la cel mai scăzut nivel

 

Partenerii noștri