Pentru curăţarea Autostrăzii 3, între Bucureşti şi Ploieşti, costul pentru deszăpezirea unui kilometru ajunge, iarna aceasta, la 35.000 de euro. Asta în condiţiile în care standardul de cost pentru întreţinerea şoselelor pe timp de iarnă este de cel mult 4.500 de euro pe kilometru.
De altfel, în general, pentru deszăpezirea autostrăzilor costurile sunt foarte ridicate în România: 22.000 de euro pe kilometru costă deszăpezirea tronsonului Cernavodă - Constanţa, aproape acelaşi preţ este stabilit pentru tronsonul Lehliu - Cernavodă şi 21.000 de euro în cazul Autostrăzii 1 - Bucureşti-Piteşti.
Deasemenea, compania Romstrade, al cărei contract a fost reziliat, ar fi trebuit să primească aproape 26.000 de euro pentru fiecare kilometru deszăpezit între Bucureşti şi Lehliu.
Toate acestea în timp ce în Germania, de exemplu, întreţinerea unui kilometru de autostradă costă în medie 5.000 de euro. Iar în Finlanda 4.000 de euro.
Dacă vorbim despre recorduri de preţ în România, deszăpezirea drumurilor naţionale din regiunea Brăila este cu siguranţă în top: peste 29.000 de euro pe kilometru. Dar există şi sectoare de drumuri cu un cost al deszăpezirii mai mic pe kilometru. În regiunea Suceava preţul este de 4.800 de euro. Cu numai 300 de euro mai mic faţă de standardul de cost. Situaţia este cu atât mai surprinzătoare cu cât un drum naţional se deszăpezeşte mult mai uşor faţă de o autostradă. Trebuie ţinut cont însă de faptul că în preţul deszăpezirii pe kilometru nu intră valoarea materialelor de deszăpezire. Acestea sunt cumpărate separat de Compania de Drumuri. De exemplu, pentru cele 250.000 de tone de sare necesare în acest sezon, CNADNR a plătit 49 de milioane de lei, adică 195 de lei pe tonă. Iar pentru 300.000 tone de nisip, compania a plătit peste 16 milioane de lei.
Altfel spus, companiile care se ocupă de deszăpezire primesc sume substanţiale doar pentru că participă cu utilaje. În schimb, costurile lor sunt date în special de consumul de carburanţi şi eventualele reparaţii.