De ce nu participă România la Târgul de Turism de la Paris. ANAT acuză Ministerul Economiei: "Suntem revoltați"

Data publicării:
BUCURESTI - SENAT - COMISIA ECONOMICA - AUDIERI - 11 MAI 2022
Inquam Photos / George Călin

România nu participă anul acesta la Târgul de Turism de la Paris, programat între 3 și 5 octombrie, iar Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism dă vina pe Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului. Această decizie, cauzată de procedurile de achiziție, va avea un impact negativ asupra promovării și dezvoltării turismului românesc, subliniază ANAT.  

"Suntem revoltaţi de incapacitatea Ministerului de resort în a organiza participarea României la târgurile externe de turism. Guvernarea Cadariu, cea mai slabă pe partea de turism din ultimii 20 de ani, care s-a remarcat prin neputinţă, a 'reuşit' să ne priveze de participarea la târgurile internaţionale de turism de la Berlin şi de la Paris. Dacă lipsim la târgurile importante de turism, nu vom putea atrage niciodată turişti străini. Facem apel către domnul ministru Ştefan-Radu Oprea să schimbe legislaţia de achiziţii, pentru a ne permite să participăm la aceste târguri vitale pentru industria noastră", a afirmat Alin Burcea, prim vicepreşedinte ANAT.

Cu atât mai mult, România se promovează la Paris cu colantări pe 17 autobuze turistice şi pe 100 de panouri publicitare, ceea ce este meritoriu, susţin reprezentanţii asociaţiei.

"Degeaba ne promovăm ca ţară, dacă touroperatorii şi companiile de turism nu au acces la târgul internaţional de turism de la Paris, în mod oficial, în standul României. Mai precis, degeaba ne promovăm dacă nu se creează parteneriate şi nu are cine să vândă", precizează ANAT.

"Nu este acceptabil"

De asemenea, Gheorghe Fodoreanu, expert în incoming (atragerea turiştilor străini) şi fost preşedinte ANAT, precum şi fondator al Comisiei de Incoming a ANAT, consideră că "nu este acceptabil ca România să nu participe la un târg internaţional important din cauza dificultăţilor legate de plăţi".

"Referitor la decizia Ministerului de a anula participarea la târgul din Franţa din cauza existenţei unor proceduri nefericite referitoare la efectuarea plăţilor la un târg internaţional, nu există nicio scuză. Nu este acceptabil ca România să nu participe la un târg internaţional important din cauza dificultăţilor legate de plăţi. Această situaţie afectează grav imaginea ţării noastre şi şansele noastre de a atrage turişti străini. Asemenea situaţiei participării la alte târguri internaţionale, organizatorul târgului decide modalitatea de plată, nu ţara sau compania participantă", a precizat acesta.

Din Europa vor fi prezente 26 de agenţii de incoming, dintre care vor lipsi doar firme din România şi Bulgaria. Târgul de turism de la Paris reprezintă un format performant, care personalizează direcţia spre care se îndreaptă producţia turistică a lumii.

România, absentă și de la ITB Berlin

ANAT atrage atenţia asupra importanţei turismului pentru economia României şi subliniază că este imperativ să avem miniştri calificaţi şi bine pregătiţi pentru a promova şi dezvolta turismul românesc.

Totodată, ANAT susţine în continuare industria turismului din România şi cere ca procedurile financiare interne să fie aliniate la standardele europene pentru a asigura o prezenţă activă a ţării noastre în cadrul evenimentelor internaţionale de turism.

"Este a doua oară, anul acesta, când lipsim la un târg internaţional de mare anvergură, primul fiind ITB Berlin. Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism consideră că Ministerul de resort trebuie să modifice urgent procedurile de achiziţie. În 2024 nu trebuie să se mai repete aceste eşecuri, pentru a fi asigurate participările României la târgurile internaţionale de turism. ANAT îşi exprimă dezamăgirea pentru a doua ratare a participării la un eveniment de mare anvergură europeană pentru promovarea României. Această absenţă a creat perturbări în organizarea firmelor de incoming şi de turism. Au fost adresate, anul acesta, şi cu multe luni înainte, invitaţii la întâlniri în stand care trebuie anulate, au fost rezervate bilete de avion şi cazare", a declarat Adrian Voican, vicepreşedinte ANAT şi coordonator al Comisiei de Incoming a ANAT.

Cât potențial turistic are România

Pe de altă parte, Gheorghe Fodoreanu a spus că mulţi turişti străini care vin în România nu au un grad de aşteptare ridicat, din păcate, la sosire, însă la plecare, gradul de satisfacţie este foarte ridicat.

"Observ cu satisfacţie potenţialul crescut al turismului de incoming şi încurajează dezvoltarea acestuia, subliniind că acesta poate contribui semnificativ la dezvoltarea locală prin promovarea şi dezvoltarea de pensiuni, hoteluri, muzee şi evenimente culturale. Mulţi turişti străini care vin în România nu au un grad de aşteptare ridicat, din păcate, la sosire, însă la plecare, gradul de satisfacţie este foarte ridicat. Ceea ce dovedeşte că avem nevoie de promovare şi nu trebuie să lipsim de la niciun târg internaţional de turism", a spus Fodoreanu.

Potrivit acestuia, care are o vastă experienţă de colaborare cu piaţa de limbă franceză, turiştii francezi prezintă un reper esenţial pentru orice destinaţie, iar dacă aceştia sunt mulţumiţi de o ţară, înseamnă că aceasta are viitor turistic. Franţa reprezintă arbitrul calităţii serviciilor turistice din lumea întreagă, de pe piaţa mondială.

Consiliul de Brand Turistic Naţional al României situează Franţa printre cele 7 ţări declarate ca fiind prioritare pentru promovarea turistică externă, alături de state precum Italia, Germania, UK, Israel, Spania sau Polonia.

Apel la schimbarea procedurilor

ANAT solicită autorităţilor să acţioneze responsabil şi să depăşească obstacolele care împiedică participarea României la târgurile internaţionale de turism, inclusiv prin demararea schimbării procedurilor, recunoscând importanţa acestor evenimente pentru dezvoltarea turismului românesc.

"Dacă România nu îşi depăşeşte neputinţa şi nu vom putea să ne concentrăm pe promovare internaţională, vom rămâne la 1,5 milioane de turişti străini pe an. Dacă avem în vedere că jumătate reprezintă turism de afaceri, înseamnă că reuşim să aducem sub 1 milion de turişti/an pentru vacanţe, ceea ce este aproape patetic", se mai precizează în comunicat.

IFTM Top Resa este unul dintre cele mai importante târguri internaţionale de turism ale Franţei şi ale Europei, cu tradiţie din 1979. La actuala ediţie sunt prezente 170 de destinaţii, 1.400 de branduri turistice, 29.475 de profesionişti ai turismului din toată lumea şi vor fi organizate 80 de conferinţe şi workshopuri. 

Ministerul Economiei, campanie outdoor în Franța

Luna trecută, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a demarat o campanie outdoor de promovare a României ca destinaţie turistică în Franţa, desfăşurată în perioada 6-26 septembrie, pe străzile din Paris.

Obiectivul principal al acţiunii este atragerea unui număr tot mai mare de turişti francezi în țara noastră.

 „Campania outdoor are, astfel, scopul de a atrage atenţia publicului francez asupra României ca destinaţie turistică şi de a transmite un mesaj de impact, cu accent pe patrimoniul cultural şi natural al ţării noastre. Acţiunea se derulează în două etape: prima a constat în afişarea, în perioada 06 – 12 septembrie a.c., a două imagini reprezentative pentru ţara noastră pe 103 panouri publicitare de mari dimensiuni (8mp), în punctele cheie din centrul Parisului, iar a doua etapă, care se desfăşoară în perioada 13 – 26 septembrie a.c., a vizat colantarea celor 17 autobuze turistice folosite pentru vizitarea punctelor cheie din capitala franceză”, anunţa MEAT, într-un comunicat de presă. 

Editor : C.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri